کد خبر 147959
۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

استفاده از ظرفیت های فرودگاه پیام برای جامعه ایثارگری البرز

استفاده از ظرفیت های فرودگاه پیام برای جامعه ایثارگری البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اعلام کرد: قرار است با انعقاد یک تفاهم نامه با فرودگاه پیام، از ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی این مجموعه برای جامعه ایثارگری استان استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری حیات ،سلیمان رستمیان گفت: منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام یک مجموعه اقتصادی است که ظرفیت بالایی برای فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال، جذب و به کارگیری نیرو دارد.
وی افزود: به همین منظور در نشستی که با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام داشتیم، مقرر شد تا تفاهم نامه ای در ۲ مقوله مسایل فرهنگی و استفاده از ظرفیت های این مجموعه منعقد شود.
وی اظهار داشت: در این تفاهم نامه قرار است تا در بخش فرهنگی اعزام جامعه ایثارگری را در قالب تورهای زیارتی و تفریحی داشته باشیم.
رستمیان گفت:‌همچنین در بخش اقتصادی این تفاهم نامه قرار است تا از ظرفیت منطقه ویژه برای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان که یا فارغ  التحصیل دانشگاهی هستند و یا تحصیلات کمتری دارند استفاده شود.
وی افزود: این افراد با معرفی به منطقه ویژه، یک بانک اطلاعاتی برای آن ها تشکیل و در صورت نیاز کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان و شرکت های اقتصادی و تولیدی از این افراد جذب می کنند.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید نیز حمایت های لازم را برای رفع مشکل اشتغال آن ها می کند، اضافه کرد: همچنین ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به جامعه هدف در ذیل این تفاهم نامه آمده است.


تکریم خانواده شهدا وایثارگران با استفاده از ظرفیت های پیام
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی نیز عنوان کرد : با هدف تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران و خدمات رسانی هر چه بیشتر به آنها، ظرفیت های این منطقه در اختیار آنها قرار می گیرد.
نادر ثناگو مطلق با اشاره به نشست انجام شده با مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان البرز  که در مجموعه پیام برگزار شد ضمن تاکید بر تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران افزود: به همین منظور تفاهم نامه ای بین منطقه و بنیاد شهید استان منعقد خواهد شد.
وی اضافه کرد: ایجاد کریدوری با هدف شناسایی توانایی خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران برای آموزش و اشتغال آنها در منطقه از جمله مفاد این تفاهم نامه خواهد بود.
ثناگو مطلق گفت: همچنین ارایه تسهیلات برای استفاده از پروازهای فرودگاه و مساعدت در جهت امکان حضور خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران برای فعالیت اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، از دیگر مواردی است که در تفاهم نامه بین منطقه و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان استان منظور خواهد شد.
استان البرز دارای ۵۲۵۰ شهید، بیش از ۱۶ هزار جانباز و ۹۰۰ آزاده است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها