کد خبر 146920
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

به مناسبت سالگرد شهادت شهید محمود سرآبادانی

از مسائلی که باعث جدایی امت اسلام می شود بپرهیزد

از مسائلی که باعث جدایی امت اسلام می شود بپرهیزد

شهید محمود سرآبادانی فرزند عباس، در 10دی ماه سال 1340در روستای سرآبادان تفرش استان مرکزی به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی را در روستای زادگاهش سپری و پس از آن به همراه خانواده به شهر مقدس قم مهاجرت کرد.

به گزارش پایگاه خبری حیات، شهید سرآبادانی، پس از اخذ دیپلم در دبیرستان در آزمون سراسری مراکز تربیت معلم شرکت کرد و به مرکز تربیت معلم تهران راه یافت. وی همزمان با تحصیل در مرکز تربیت معلم به دفعات عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در تاریخ بیستم اسفند ماه سال 1362، در جزایر مجنون به دیدار حضرت حق شتافت . پس از گذشت سال ها از حماسه دفاع مقدس ، این شهید بزرگوار مفقود الجسد بوده و پیکر مطهرش به میهن اسلامی بازنگشته است.
بخشی از وصیت نامه شهید محمود سرآبادانی:
(الذین امنوا و هاجروا  و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عند الله و اولیک هم الفایزون )«
بنام خداوند بخشایشگر مهربان آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا از مال و جانشان گذشتند، جهاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندی است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند.
با سلام به حضور حضرت مهدی (عج) نجات دهنده جهان از ظلم و بیداد ستمگران و کافران و با سلام به نایبش امام خمینی این قلب ملت رهبر پاک و عزیز و سلام و درود به رزمندگان سلحشور و با درود به روان پاک شهیدان. 
در اول به مردم ایثارگرمان که تنها مردمی هستند در جهان در راه دین مقدس اسلام از هر وفاداری و ایثارگری دریغ  نورزیده‌اند و من به عنوان قطره‌ای در این دریای بیکران خیلی خودم را کوچک و ذلیل‌تر از آن می‌بینم که حرفی بزنم - فقط به این آیه از قران اکتفا می کنم:
سوره ی انفال آیه 28
ای اهل ایمان اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما طریق سعادت و شقاوت و نفع و ضرر دنیوی و اخروی را فرقان بخشد یعنی دیده بصریت دهد تا به نورباطن، حق را از باطل فرق گذارید و راه خداو شیطان و طریق سعادت و شقاوت و نفع و ضرر دنیوی و اخروی را تشخیص دهید و گناهان شما را بپوشاند و شما را بیامرزد که خدا دارای فضل و  رحمت بی‌منتهاست. 
برادرانم تقوا را پیشه کنید و از یاد خدا غافل نشوید و همیشه خدا را ناظر بر اعمالتان بدانید، با کسانی که با دیدنشان به یاد خدا می‌افتید، قدم بردارید و در جاهایی که شما را به بیاد خدا می اندازد زیاد شرکت کنید. 
دوستان و برادران همکارم، همه کارهایتان را برای خدا انجام دهید و جز رضای او را نخواهید، در برابر مسئولیت بزرگی که بر عهده شما گذاشته شده، زیاد فکر کنید و بدانید که اجر واقعی کارهایتان نزد خداست از مسائلی که باعث جدایی امت اسلام می شود بپرهیزید.
با هم مهربان وصمیمی بر خورد کنید واحترام کنید، گول زرق و برق دنیا را نخورید، مرگ، انسان را خبر نمی‌کند، هر لحظه را آخر عمر خودتان فرض کنید و خودتان را آماده سفر کرده، برادران، من روسیاه، که اندوخته خیر و توشه‌ای برای آخرت ندارم، ولی شما از حالا بفکر باشید فکرتان را به مسایل جزیی مشغول نکنید و هر روز خود را به معنویات بیشتر نزدیک کنید و لذت آن را بچشید و رهایش نکنید که هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از آن نیست که آدم بداند خدایش از او راضی است.....»

برچسب‌ها