کد خبر 146007
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

جشنواره ملی رسانه ای روز بیست و پنجم در اصفهان کلید خورد

جشنواره ملی رسانه ای روز بیست و پنجم در اصفهان کلید خورد

امروز (دوشنبه) همزمان با اعلام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، روند اجرایی نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای «روز بیست و پنجم» در اصفهان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری حیات، داریوش وکیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به همین منظور برگزار شد، گفت: این جشنواره با رویکرد رسانه‌ به بررسی نقش و جایگاه مردم و رزمندگان استان اصفهان با نگاه ویژه به حماسه ۲۵ آبان برگزار می‌شود.
وی افزود: در روز بیست و پنجم آبان سال 61 استان اصفهان بیش از 370 شهید گلگون کفن را تشییع و تدفین کرد و روزی است که به عنوان نماد وفاداری مردم، روز حماسه و از جان گذشتگی نام‌گذاری شده است و امام خمینی(ره) در مورد حماسه 25 آبان اصفهان، فرمودند: کجای دنیا می‌توانید شهری مانند اصفهان پیدا کنید که تنها در یک روز 370 شهید را تشییع کنند.
وکیلی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز حماسه ایثار مردم اصفهان را در 25 آبان سال 61، مصداقی از سرافرازی در امتحانات الهی برشمردند و فرمودند که در آن روز عظیم، مردم اصفهان همزمان با تشییع 370 شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه‌ها کردند و نماد برجسته‌ای از ایثار و سرافرازی آفریدند و از همین رو این روز با نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نام‌گذاری شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با دعوت از اصحاب رسانه برای مشارکت فعال در برگزاری مطلوب این جشنواره، اظهار کرد: از اقشار عمومی مردم و جوانان در عرصه فضای مجازی نیز دعوت می‌شود آثار خود را با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعم از عکس، دلنوشته، پادکست، فیلم کوتاه و ... را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا در بخش مجزای آثار مردمی به داوری گذاشته شود.
وی ادامه داد: جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم در 4 بخش طراحی شده، نخستین بخش آن بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله، مصاحبه، گزارش (خبری، تحلیلی، تحقیقی و توصیفی) خبر، تیتر، عکس (خبری، گزارش تصویری) و فیلم کوتاه است که شرکت کنندگان در این بخش مجاز به شرکت در 3 بخش و هر بخش 3 اثر هستند.
به گفته وکیلی، بخش دوم جشنواره فضای مجازی است که شامل رسانه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای رایانه‌ای (اپلیکیشن، لوح فشرده، بازی)، تارنماها و محتواهای دیجیتالی( وب سایت، وبلاگ، پادکست، اینفوگرافی، موشن‌گرافی) است و شرکت‌کنندگان در این بخش مجاز به شرکت در 3 بخش و هر بخش 3 اثر هستند.
این مقام مسوول با اشاره به بخش ویژه به عنوان سومین بخش جشنواره، تصریح کرد: این بخش شامل اصفهان، ایثار و شهادت با نگاه ویژه به 25 آبان سال 61 که در این بخش تمامی آثار به صورت حرفه‌ای و تخصصی با نگاه آزاد به ظرفیت‌های عظیم حوزه ایثار و شهادت استان اصفهان مورد پذیرش و ارزیابی قرار خواهد گرفت و این بخش محدودیت ارسال آثار ندارد و تمامی آثار تولید شده از 25 آبان 61 تا 25 آبان 98 قابل پذیرش است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اینکه آخرین بخش جشنواره بخش مردمی است که شامل فراخوان عکس، فیلم کوتاه و در هر سه بخش حوزه فضای مجازی بدون محدودیت ارسال آثار در حوزه ایثار و شهادت اصفهان و روز 25 آبان خواهد بود، خاطرنشان کرد: برگزیدگان جشنواره ملزم به ارایه اصل اثر به دبیرخانه جشنواره هستند و همچنین آثار فاقد نام نویسنده یا نام مستعار، آثار غیر مرتبط با هدف‌گذاری جشنواره پذیرفته نخواهد شد، آثار فاقد نام باید به تایید مدیر مسوول رسانه رسیده باشد.
وکیلی تصریح کرد: در رشته‌های خبر، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی که فاقد نام هستند، تاییدیه مدیر مسوول نشریه برای نام صاحب اثر ضروری است و در بخش حرفه‌ای آثار  باید دارای شناسنامه، لوگوی رسانه، تاریخ انتشار و شماره مسلسل رسانه باشد.
وی با بیان اینکه از 25 آذر  تا 25 بهمن سال جاری فرصت ارسال آثار وجود دارد، افزود: مراسم اختتامیه اسفند 98 برگزار می‌شود و به نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 2 میلیون تومان، نفر دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ یک و نیم میلیون تومان و بهنفر سوم نیز تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.
بنابه این گزارش، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نخستین جشنواره ملی رسانه ای روز بیست و پنجم می توانند به اینجا مراجعه کنند و آثار خود را از طریق اینجا ارسال کنند.

برچسب‌ها