کد خبر 145184
۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

مدیرکل اشتغال و کارافرینی بنیاد تشریح کرد:

نکات قابل توجه ایثارگران شرکت کننده در هفتمین آزمون فراگیر استخدامی

 نکات قابل توجه ایثارگران شرکت کننده در هفتمین آزمون فراگیر استخدامی

حیات: ثبت نام هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور از سوم مهر شروع می شود در این آزمون بیش از 30 هزار نفر پذیرفته می شوند که 25 درصد ان متعلق به ایثارگران است سردار حسن زاده مدیرکل اشتغال و کارافرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه با اعلام جزئیات، توضیحات مبسوطی در مورد نکات و ملزومات مهم و قابل توجه ایثارگران متقاضی شرکت در این ازمون عنوان کرد که از نظر شما می گذرد:

به گزارش پایگاه خبری حیات، مدیرکل اشتغال و کارافرینی بنیاد اظهار داشت:ایثارگران متقاضی شرکت در هفتمین آزمون فراگیر استخدامی ، ضمن  ثبت نام و شرکت در آزمون و رقابت با سایر ایثارگران از سهمیه حداقل 25%  ویژه ایثارگران بهره مند می شوند.
وی افزود: ایثارگرانی که در سامانه سجایا (سامانه جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) وضعیت شغلی آنان شاغل ثبت شده باشد نمی توانند از سهمیه ایثارگریاستفاده کنند.

حسن زاده در مورد امکان شرکت دانشجویان در این ازمون عنوان کرد: تمام دانشجویان غیر شاغل که قبلاً از فرصت شغلی استفاده نکرده اند هم می توانند با استفاده از سهمیه در آزمون استخدامی شرکت کنند و تأکید می شود نیازی به مراجعه به بنیاد و ثبت نام در لیست بیکاران سجایا را ندارند و با همان وضعیت شغلی ثبت شده مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران می باشند.                                                                                                                                           

وی تصریح کرد: دانشجویان ایثارگر متقاضی شرکت در آزمون استخدامی در زمان ثبت نام صرفاً  شغل محل های مقطع پایین تر از مقطع دانشجویی خود را که در حال حاضر مدرک فارغ التحصیلی آن را دارا هستند باید انتخاب کنند تا هنگام قبولی و معرفی برای مصاحبه و گزینش با مشکل روبرو نشوند.                                                                                                                     

به بیان مدیرکل اشتغال و کارافرینی بنیاد، در این مرحله از آزمون استخدامی مشمولین ماده 21 قانون جامع به دو گروه ایثارگری 25% و 5% تقسیم شده اند و شغل_محل های هریک از آنان در ستون مجزا در کنار سهمیه آزاد درج شده است و ایثارگران دقت داشته باشند در صورتی که تمایل دارند از سهمیه حداقل 25% بهره مند شوند بایستی الزاماً از شغل_محل های مربوط به این گروه انتخاب کنند.                                                                                                                                                             

وی در مورد مشمولین سهمیه استخدامی ایثارگران گفت: مشمولین سهمیه استخدامی حداقل 25% عبارت از جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان 25% و بالاتر، همسر و  فرزندان آزادگان یکسال و بالای یکسال اسارت و خواهر و برادر شهید هستند و مشمولین سهمیه 5% نیز رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه جبهه و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر 25% و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت می باشند.

حسن زاده یاداور شد: ایثارگرانی که به هر دلیلی تمایل دارند از سهمیه آزاد بهره مند شوند بایستی شغل_محل های مربوط به سهمیه آزاد را انتخاب کنند. بدیهی است این گروه از ایثارگران علیرغم عدم بهره مندی از سهمیه ایثارگران مطابق با وضعیت ایثارگری می توانند از معافیت های مربوطه نظیر سن و یا معدل بهره مند شوند.

وی با بیان این که، ایثارگرانی که در آزمون استخدامی آتش نشانی چند برابر ظرفیت پذیرفته شده اند می توانند در این آزمون شرکت کنند افزود: ایشان باید توجه داشته باشند که چنانچه در مرحله دوم آزمون آتش نشانی پذیرفته شوند باید در همان شغل مشغول بکار شوند.  

مدیرکل اشتغال و کارافرینی بنیاد اعلام کرد: کلیه متقاضیان شرکت کننده در آزمون از جمله ایثارگران به استناد رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ملزم به رعایت شرط بومی بودن نمی باشند و چنانچه در شغل_محل های خارج از شهر یا استان خود شرکت کنند و پذیرفته شوند موظف به سپردن تعهد به انجام خدمت در دستگاه پذیرنده خواهند بود و در اینخصوص با توجه به نیاز دستگاه به خدمت افراد جذب شده در شغل_محل های تعیین شده هیچ گونه پیگیری از ناحیه بنیاد برای انتقال محل خدمت میسور نخواهد بود و فرد موظف به خدمت در شهر_محل پذیرفته شده می باشد.

وی در مورد معافیت های ایثارگران از بعضی محدودیت های عنوان شده در ازمون گفت: ایثارگران مشمول ماده 21 قانون جامع که در هفتمین آزمون فراگیر شرکت می کنند با توجه به نوع ایثارگری ، مشمول معافیت های معدل و سنی مربوط به خود، در تبصره های 1 و 2 بخش دوم (شرایط عمومی داوطلبان) و نیز بندهای 5 و 7 بخش چهارم (امتیازات و سهمیه های قانونی) دفترچه آزمون، می شوند.                                                                                                          

سردار حسن زاده با اشاره به تعداد پذیرفته شدگان در ازمون یاداور شد: از کل مجوزهای استخدامی صادر شده برای تقریباً تعداد 19 دستگاه اجرایی حدوداً 4705 نفر متعلق به سهمیه حداقل 25% ویژه ایثارگران است که  این تعداد جدا از سهمیه حداقل 25% ایثارگران از محل مجوزهای مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مستند  به ماده 21 قانون جامع می باشد.

مدیرکل اشتغال و کارافرینی بنیاد در پایان یادآور شد: ایثارگران قبل از انتخاب شغل مورد تقاضای خود دفترچه راهنمای آزمون و به ویژه بخش مربوط به ایثارگران را با دقت مطالعه و سپس اقدام به ثبت نام کنند.

برچسب‌ها