کد خبر 145075
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

شهادت وسیله‌ای برای تعالی انسان است

شهادت وسیله‌ای برای تعالی انسان است

حیات:نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهادت وسیله‌ای برای تعالی انسان است، خاطرنشان کرد: شهادت مبنای تفکر اسلامی است و شهید رو به کمال حرکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری حیات، آیت الله رسول فلاحتی در یادواره شهدای روحانی شرق گیلان که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در مسجد امام علی(ع) «ملاامیر» رودسر برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران براساس اعتقادی که برگرفته از قرآن عزیز است حرکت می‌کند. شهدا نظاره‌گر زندگی انسان‌ها در دنیای مادی هستند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه خدای متعال شهید را با دیگر انسان‌ها مقایسه نمی‌کند، تصریح کرد: زمانی که مردم ما در غربت به سر می بردند آیات قرآن زنده کننده دل‌ها بود و بر این اساس شهیدان در جنگ تحمیلی آیات جهاد و شهادت را برای ملت ایران زنده کردند.
آیت الله فلاحتی، آیات الهی را نویدبخش حیات معنوی برای جوانان دانست و بیان کرد: این تفکر که شهید جاوید است، حیات طیبه دارد و احیاکننده محسوب می‌شود همچنان در گوش قدرت‌های سلطه‌گر طنین‌انداز است‌.
وی به عزت رسیدن ملت ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرهنگ جهاد و شهادت عزت را برای مردم ما به ارمغان آورده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهادت وسیله‌ای برای تعالی انسان است، خاطرنشان کرد: شهادت مبنای تفکر اسلامی است و شهید رو به کمال حرکت می‌کند.
آیت الله فلاحتی، بهترین هدیه خدا برای انسان را مدال شهادت ذکر کرد و یادآور شد: هیچ مدالی برای انسان در دنیا و آخرت مانند شهادت نیست.

برچسب‌ها