کد خبر 144232
۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶

برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در بوشهر

برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در بوشهر

حیات:بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده‌است و در این روز رضاخان پهلوی مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیددرهمین راستا امروز،چهارشنبه 19 تیرماه نمایشگاهی با این عنوان در گالری مجتمع فرهنگی هنری ۹دی بوشهر برپا شد.

به گزارش حیات، در تقویم رسمی کشور از ۱۵ تا ۲۱ تیرماه به عنون هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده و به این مناسبت مراسم ها و کارگاه های مختلفی با مشارکت همه قشرها در بحث حجاب و عفاف برگزار می شود که برپایی چنین نمایشگاهی بخشی از برنامه های این هفته به شمار می رود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر در این آئین گفت: براساس تاکیدات دینی حجاب و عفاف برای زنان و مردان ابزاری بازدارنده به شمار نمی رود بلکه زمینه ای برای رسیدن به کرامت و بزرگی است.

حسن ابراهیمی افزود: زنان، دختران و مردان در دین اسلام کرامت و بزرگی دارند و تلاش شده با حجاب و عفاف از این منزلت حفاظت شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: براساس تصمیم کارگروه حجاب و عفاف استانداری بوشهر امسال نمایشگاهی با این عنوان همزمان با گرامیداشت این هفته در همه شهرستان‌های استان برپا می شود.

عباس برزگر زاده برگزاری شب شعر، کارگاه های معرفت افزایی، مشاوره و تخصصی در خصوص حجاب و عفاف را از جمله برنامه های این هفته در استان بوشهر عنوان کرد و گفت: تلاش می شود در قالب این برنامه ها مفهوم حجاب با مفاهیم مدل روز انطباق یابد.

وی بیان کرد: بیشترین رویکرد کارگروه حجاب و عفاف استان امسال بر مفهوم عفاف است و تلاش می شود که به جامعه تفهیم شود حجاب تنها مخصوص زنان نیست بلکه جامعه به مردان عفیف نیز نیاز دارد.

زهرا کشاورز نیا،  نمایشگاه حجاب و عفاف گفت: در این نمایشگاه در قالب ۱۰ غرفه پوشاک حجاب و ملزومات آن، طراحی و دوخت مانتوها و چادر با همکاری سازمان ها و نهادها، دانشکده الزهرا و فنی و حرفه ای برپا شده است.

زهرا کشاورز نیا هدف از برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف را آشنایی جوانان و نوجوانان در گام دوم انقلاب با شیوه های نوین در این بخش عنوان کرد.

وی یادآور شد: محصولات نمایشگاه حجاب و عفاف بوشهر با ۴۰ درصد تخفیف در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرد.

ایرنا 

برچسب‌ها