کد خبر 143961
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

رتبه برتر بنیاد در پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی

رتبه برتر بنیاد در پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی

حیات: بنیاد شهید و امور ایثارگران در پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی در بین ۹ دستگاه برتر جای گرفت.

نتایج آخرین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی در نشست خبری امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات و رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با عنوان «کارنامه دولت الکترونیکی» اعلام شد.
باقری اصل در این نشست گفت: در این دوره برخلاف دوره‌های قبل که ۱۰ دستگاه برتر با توجه به شاخص‌های حضور در وب، تعاملی، تراکنشی، یکپارچگی و مشارکتی معرفی می‌شدند، ۹ دستگاه برتر از مجموع ۱۰۵ دستگاه ارزیابی شدند. این دستگاه‌ها بیمه مرکزی، سازمان سرمایه‌گذاری و گمرک‌های اقتصادی و فنی ایران، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان نهضت سوادآموزی و شرکت ارتباطات زیرساخت هستند.
وی با بیان اینکه در پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی، ۱۰۵ دستگاه اجرایی پایش شده‌اند، تصریح کرد: میزان تحقق دولت الکترونیکی در این ارزیابی به ۶۲/۸ درصد رسیده است که امتیاز عمومی دستگاه‌ها برای ایجاد درگاه خدمات ۸۴ درصد، حضور در وب ۶۶/۹ درصد، خدمات تعاملی ۷۰/۴۴ درصد، خدمات تراکنشی ۷۰/۲۲ درصد و یکپارچگی خدمات ۵۰/۱۹ درصد بوده است.
امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این جلسه با بیان اینکه ارزیابی‌های تحقق دولت الکترونیک بهبود یافته است، گفت: تحقق دولت الکترونیک و توانمندی در آن موجب می‌شود تا ضمن ایجاد شفافیت، دموکراسی دیجیتال یا مردم‌سالاری نیز الکترونیکی شود ازاین‌رو شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات نیز در این دوره جزو شاخص‌هایی بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

برچسب‌ها