کد خبر 141443
۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان:

نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در سنندج برپا می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر، نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در سنندج برپا می شود.

به گزارش حیات به نقل از روابط عمومی سپاه بیت المقدس استان کردستان، سردار ذبیح الله مالکی اظهارداشت: نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی انقلاب در راستای نشان دادن خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم با فرهنگ و فرهیخته کردستان، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در یادمان شهدای گمنام و مقاومت شهرستان سنندج برگزار می شود.

وی افزود: در کنار این نمایشگاه، برنامه های جانبی از جمله اجرای تئاتر خیابانی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس، پخش فیلم سینمایی با موضوعات دفاع مقدس و انقلاب در سالن همایش های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان برای بهره مندی بیشتر بازدیدکنندگان اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان ادامه داد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است تا ضمن مرور مجدد آرمان های سترگ بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و اندیشه های متعالی مقام معظم رهبری، نسبت به تبیین ابعاد مولفه ها، مبانی، ارزش ها و برکات انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت، به منظور طراحی افق های بلند و چاره اندشی برای حذف موانع، رفع مشکلات، چالش های ناشی از هجمه های سخت افزاری و نرم افزاری نظام جهانی سلطه، گام های بلندی برداشته شود.

مالکی در بخش دیگری از سخنان خود به استان کردستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه شناسایی پیشکسوتان کردستانی در عرصه دفاع مقدس یکی از اهداف این اداره کل است، یادآور شد: با تشکیل شورای پیشکسوتان دفاع مقدس استان کردستان، این اهداف تحقق خواهد یافت.

وی بیان کرد: یادگاران دوران دفاع مقدس افتخار آفرینان میهن اسلامی هستند و امروزه به عنوان یادگار شهدا و امام شهدا و حافظ ارزش ها تلاش و خدمت می کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان با بیان اینکه حضور رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس مایه خیر و برکت است، گفت: باید برای حفظ پویایی و انتقال روحیه انقلابی به نسل های آینده، یاد و خاطره حماسه ها و رشادت های شهیدان انقلاب اسلامی گرامی داشته شود.

مالکی با بیان اینکه کردستان زادگاه انسان های انقلابی و ایثارگر است، اظهارداشت: تداوم راه شهدا سبب رشد و ارتقای جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نسل جوان حاضر جامعه تشنه دانستن و یادگیری هستند و دشمن نیز آماده است تا از این فرصت به نفع خود استفاده کند، افزود: با گردشگری دفاع مقدس می توان گردشگران را با تاریخ حماسه ها و رشادت های مردم دیارمان آشنا کرد و فرهنگ شهادت و ایثار را به گردشگران معرفی کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان ادامه داد: استان کردستان از جمله استان های درگیر در هشت سال دفاع مقدس ایران و عراق بود، به همین دلیل مناطق جنگی و آثار زیادی از رشادت های رزمندگان، ایثارگران و شهیدان در این استان به یادگار مانده است.

مالکی یادآور شد: در سطح استان کردستان دو هزار و ۵۰۰ نقطه یادمانی شناسایی و ثبت شده و همچنین ۹۰۰ نقطه نیز به عنوان مدخل دانشنامه استان به تهران ارسال شده تا در دایره المعارف ثبت شود در حالی که مردم از این نقاط یادمانی زیاد آگاه نیستند و لازم است که تابلوهایی برای توضیح مردم در این نقاط یادمانی نصب شود تا مسافران و گردشگران از آن آگاه شند.

وی بیان کرد: ۱۵ یادمان در سطح استان وجود دارد، اما هفت یادمان در سطح کشور جهت بازدید گردشگران و راهیان نور مورد تایید قرار گرفته است.

برچسب‌ها