کد خبر 141179
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران در گفت و گو با حیات عنوان کرد:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با احیاء «روز شهید»

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با احیاء «روز شهید»

حیات: حجت الاسلام و المسلمین پرویز ولی زاده گفت: اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران در احیاء و شناساندن «روز شهید» به مردم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.


حجت الاسلام و المسلمین پرویز ولی زاده مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران در گفت وگو با پایگاه خبری حیات، در رابطه با تأثیر فرهنگ ایثار و شهادت بر جامعه گفت: مناسبت های مختلفی در طول سال از جمله روز جانباز، ازادگان، وحدت حوزه و دانشگاه، بسیج و ... وجود دارد که مهم ترین آن «روز شهید» در 22 اسفند ماه است.

وی افزود: در نظرسنجی افکار عمومی در سال 1392 تنها 2 درصد افراد جامعه از مناسبت «روز شهید» مطلع بودند اما با روی کار آمدن آقای شهیدی و برنامه ریزی جامع در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این آمار در سال 95 به بیش از 50 درصد رسید بنابراین در حال حاضر مردم 22 اسفند ماه هر سال را به عنوان «روز شهید» گرامی می دارند که این همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام و المسلمین ولی زاده به خاطره ای از ملاقات رهبر معظم انقلاب با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره و تصریح کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب فرمودند که "تلاش کنید تا این موضوع به 100 درصد برسد".

مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران اضافه کرد: اگر فرهنگ ترویج ایثار و شهادت در جامعه زنده بماند انقلاب اسلامی هرگز پیر نمی شود و استمرار انقلاب اسلامی هم به همین مبانی تکیه دارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که روحیه ایثار و شهادت وجود داشته باشد هیچ قدرتی نمی تواند کشور را تضعیف کند و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این 5 سال به اندازه ای تلاش کرد که فرهنگ ایثار و شهادت با معرفی «روز شهید» مانند مناسبت های تاسوعا و عاشورا ماندگار شود.

برچسب‌ها