کد خبر 140836
۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

مدیرکل کمیسیون های پزشکی بنیاد به حیات خبر داد:

اولین سری رزمندگان مشمول ماده 87 برنامه ششم تعیین درصد می شوند

اولین سری رزمندگان مشمول ماده 87 برنامه ششم تعیین درصد می شوند

حیات: اولین سری پرونده های رزمندگان مشمول ماده 87 قانون برنامه توسعه ششم از طرف یگان های نظامی در تاریخ اول دیماه به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران تحویل شد.


دکتر غلامرضا طائبی مدیرکل کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با پایگاه خبری حیات خبر داد: اولین سری پرونده های ماده 87 قانون برنامه توسعه از طرف یگان های نظامی در تاریخ اول دیماه به کمیسون پزشکی تعیین درصد تحویل شد.

دکتر طائبی در مورد این قانون گفت: بر اساس بند الف ماده 87 قانون برنامه توسعه ششم یگان های اعزام ‌کننده نهادهای متولی موظفند گواهی مورد نیاز افراد مشمول این ماده و صورت سانحه را به کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کنند و بر ساس تبصره همین قانون بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت ‌سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام‌ کننده (نیروهای مسلح) احراز می شود را به‌ عنوان جانباز تلقی نماید و حداقل پنج درصد (5%) جانبازی به آنها تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیسیون های پزشکی بنیاد افزود: برابر قانون فوق الذکر، کمیسیون موظف است بعد از پذیرش پرونده توسط اداره کل پذیرش بنیاد شهید و امور ایثارگران و ثبت در سیستم پذیرش و ارجاع به اداره کل کمیسیون پزشکی با دعوت از متقاضیان برای معاینه و بررسی مستندات از بابت این که شاید بیشتر از ۵ درصد جانبازی برخوردار شوند این قانون اجرایی می شود .
به بیان دکتر طائبی، با توجه به ابلاغ آیین نامه از طرف ستاد کل نیروهای مسلح در اسفند ماه ۹۶ ، اول دیماه اولین سری پرونده ها از طرف یگان های نظامی به کمیسیون پزشکی ارسال شد که فرایند اجرای مراحل ان در حال انجام است و هفته بعد با بررسی مستندات افراد مذکر دعوت و برابر قانون اقدام می شود.
مدیرکل کمیسیون های پزشکی بنیاد در مورد اعلام نتیجه فرایند بررسی پرونده ها و معاینات از سوی کمیسیون پزشکی یاداور شد چون این افراد برای حضور در کمیسیون پزشکی دعوت می شوند و بنبراین از شهرهای محل سکونت به تهران می ایند روند حدود دو هفته به طول می انجامد و نتیجه با پیامک برایشان ارسال می شود ولی این عزیزان قطعا از 5 درصد جانبازی برخوردار می شوند.

برچسب‌ها