کد خبر 252176
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳

خرافات جلوتر از مسائل فنی؛

جنگ روانی فولاد علیه استقلال: نگذارید نکونام این لباس را بپوشد

جنگ روانی فولاد علیه استقلال: نگذارید نکونام این لباس را بپوشد

در نشست هماهنگی پیش از بازی استقلال و فولاد در روز گذشته یک حاشیه عجیب رقم خورد که نشان از رد پای خرافات در فوتبال ایران دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال استقلال امروز و در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت. این بازی حساس و سرنوشت‌ساز در شرایطی برگزار می‌شود که آبی‌های پایتخت برای پس گرفتن صدر جدول در فاصله ۳ هفته مانده به پایان فصل نیاز به هر سه امتیاز این دیدار دارند و از طرفی شرایط فولادی‌ها در انتهای جدول هم ایجاب می‌کند برای بقا به دنبال کسب امتیاز از این مصاف دشوار باشند. این موضوع باعث حساسیت بالای این بازی شده و برای هر دو تیم مهم است. اما رقابت برای کسب برتری در این بازی معطوف به مستطیل سبز نمی‌شود و این رقابت و کشمکش در نشست هماهنگی پیش از این مسابقه شروع شد و در پوستر رسمی فولادی‌ها برای این دیدار رنگ و بوی جدی به خودش گرفت.

ماجرای لباس مشکی

در نشست هماهنگی پیش از دیدار استقلال و فولاد که روز گذشته برگزار شد حاشیه عجیبی رخ داد و آنهم مربوط به درگیری دو تیم بر سر پیراهن مشکی رنگ بود. فولادی‌ها در تصمیمی عجیب اعلام کردند قصد دارند با پیراهن مشکی رنگ پا به این مسابقه بگذارند و نماینده باشگاه استقلال هم اعلام کرد این عمل شدنی نیست چرا که گلر این تیم سید حسین حسینی قصد دارد با پیراهنی با این رنگ وارد زمین شود و فولادی‌ها نمی‌توانند این رنگ لباس را بر تن کنند. اگرچه استقلال میزبان این مسابقه است و اولویت برای تعیین رنگ پیراهن بازی با میزبان است ولی مشخص نیست آیا طبق قانون رنگ پیراهن گلر تیم میزبان نسبت به پیراهن اصلی بازیکنان میهمان در اولویت قرار دارد یا نه. به هر ترتیب این کشمکش در نشست هماهنگی شکل گرفت و در پوستر رسمی فولادی‌ها که دقایقی قبل برای این بازی منتشر کردند رنگ و بوی جدی به خودش گرفت.

پوستری که حرف می‌زند

جنگ روانی فولاد علیه استقلال: نگذارید نکونام این لباس بپوشد

فولادی‌ها در پوستر منتشر شده برای بازی امروز که در آن تصویری از موسی کولیبالی، مدافع میانی خودشان با پیراهن مشکی رنگ این باشگاه نقش بسته این پیام را فرستادند که جنگ بر سر پیراهن مشکی رنگ را از استقلال برده‌اند و به نوعی با این اقدام به جنگ روانی پیش از شروع مسابقه امروز هم دامن زدند. این نشان از یک جنگ تمام عیار پیش از شروع مسابقه دارد و تیمی که قصد دارد بیاید جلوی آبی‌های پایتخت محکم بایستد و بازی کند و امتیاز بگیرد. اما استقلال هم نفراتی روی نیمکت خودش دارد که استاد جنگ روانی هستند و با اتمسفر فولاد هم آشنایی کامل دارند. از خود جواد نکونام گرفته تا دستیار محروم او مهدی هاشمی نسب که اگر در بازی امروز محروم نبود می‌توانست خیلی معادلات را در بیرون زمین تغییر دهد. هر چه هست فولاد با این اقدام نشان داد با توپ پر به استقبال این مسابقه آمده است.

نه فولاد مشکی پوش است نه حسینی

نکته عجیب در خصوص کشمکش فولاد و استقلال بر سر پیراهن مشکی این است که نه فولادی‌ها در طول فصل از پیراهنی با این رنگ استفاده کردند و نه لباس گلر استقلال تا کنون مشکی بوده است. فولادی‌ها در بازی‌هایی که میزبان هستند از پیراهن قرمز رنگ استفاده می‌کنند و در دیدار با تیم‌هایی که پیراهن قرمز بر تن می‌کنند در شرایط میهمانی به سراغ پیراهن دوم خود که سفید رنگ است می‌روند.

جنگ روانی فولاد علیه استقلال: نگذارید نکونام این لباس بپوشد
تصویر دیدار این  فصل پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی که نشان می‌دهد حتی پیراهن دوم فولاد هم مشکی نیست

از سوی دیگر ادعای استقلالی‌ها هم مبنی بر مشکی پوش بودن حسین حسینی صحت ندارد چرا که گلر و کاپیتان استقلال در طول  فصل از پیراهن شورت و جوراب سبز رنگ استفاده کرده است.

جنگ روانی فولاد علیه استقلال: نگذارید نکونام این لباس بپوشد
عکس تیمی استقلال در آخرین دیدار خود که مقابل ذوب آهن برگزار شده و نشان می‌دهد پیراهن گلر این تیم سبز رنگ است

این موضوع شاخک‌های رسانه‌ای و مخاطبین فوتبال را تیز می‌کند که چه ماجرایی پشت پرده پیراهن مشکی و دعوای دو تیم بر سر آن وجود دارد و چرا فولاد اصرار دارد با پیراهنی غیر از پیراهن اول و دوم خودش در این فصل به مصاف استقلال برود و چرا استقلالی‌ها در تلاش هستند تا با تغییر رنگ پیراهنگلر خودشان مانع از این اقدام فولادی ها شوند؟ اینجا پای خرافه وسط می‌آید.

ماجرای پیراهن شانس نکونام

جنگ روانی فولاد علیه استقلال: نگذارید نکونام این لباس بپوشد

برخی از اطرافیان جواد نکونام که فصل گذشته همراه این تیم در فولاد بودند و هنوز هم در این مجموعه حضور دارند مدعی هستند که نکونام رنگ مشکی را رنگ شانس خودش می‌داند و همیشه با پیراهن و شلوار به این رنگ کنار زمین می‌ایستد و موفقیت‌های سال‌های اخیر خودش را هم به این موضوع نسبت می‌دهد. اگرچه مشخص نیست این ادعا چقدر صحت دارد ولی با مراجعه به آرشیو تصاویر می‌توان به علاقه نکونام به لباس مشکی رنگ پی برد و او روی نیمکت نساجی، فولاد و استقلال همیشه لباس‌های مشکی رنگ بر تن کرده و کنار زمین می‌ایستد.

حالا اینطور عنوان شده که فولادی‌ها با علم به این موضوع به تغییر رنگ لباس اصلی خود متوسل شده تا از این طریق مانع از پوشیدن پیراهن مشکی رنگ از سوی نکونام شوند و سرمربی آبی‌ها مجبور به تغییر رنگ پیراهن خودش شود و این موضوع به مذاق استقلالی‌ها و شخص نکونام خوش نیامده است. حتی عنوان شده دلیل غیبت نکونام در نشست خبری روز گذشته هم ناراحتی از این موضوع بوده است.

به هر جهت فولادی‌ها قصد دارند امروز با پیراهن مشکی به میدان بیایند و باید دید نکونام در مواجهه با این موضوع از چه ترفندی استفاده خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha