کد خبر 249639
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

احتمال ورود مجلس به افزایش ۵ برابری جرائم رانندگی/ اولویت باید فرهنگ‌سازی باشد

احتمال ورود مجلس به افزایش ۵ برابری جرائم رانندگی/ اولویت باید فرهنگ‌سازی باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه درست است اخذ جریمه در صورت تخلف موثر است ولی افزایش ۵ برابری آن رقم بالایی است، گفت: با توجه به شرایط معیشتی فعلی مردم، فشار اقتصادی مضاعف خواهد داشت.

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با افزایش ۵ برابری جرائم رانندگی و ابلاغ آن ظرف ۲ هفته آینده گفت: در نظر گرفتن جریمه برای جلوگیری از تخلف و وقوع جرم در زمینه های مختلف موثر است ولی مهم ترین موضوع برای رعایت قوانین، بحث فرهنگ‌سازی است که زمان بر خواهد بود.

وی اضافه کرد: جرائم می‌توانند جنبه بازدارندگی داشته باشند ولی بدون توجه به زمینه های فرهنگ سازی منجر به کاهش صددرصدی تخلفات نخواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه عنوان کرد: درست است اخذ جریمه در صورت تخلف موثر است ولی افزایش ۵ برابری آن رقم بالایی است و با توجه به شرایط معیشتی فعلی مردم، فشار اقتصادی مضاعف خواهد داشت.

سرمدی واله با بیان اینکه پلیس راهور در این رابطه، مشورت یا جلسه ای با کمیسیون اجتماعی مجلس نداشته، گفت: کمیسیون اجتماعی تاکنون به این موضوع ورود نکرده است ولی چنانچه گزارشاتی مبنی بر نازضایتی مردم مشاهده کنیم قطعا ورود خواهیم کرد تا میزان ۵ برابری را حداقل به ۲ برابر کاهش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha