کد خبر 249500
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

معاون وزیر کار در گفتگو با «حیات»:

شهید شاخص جامعه کارگری معرفی شد/ گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار وزارت کار

شهید شاخص جامعه کارگری معرفی شد/ گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار وزارت کار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به معرفی شهید ابراهیمی به‌عنوان شهید شاخص جامعه کارگری در هفته کارگر، خبر از گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در وزارتخانه کار داد.

محمد چکشیان، معاون امور فرهنگی‌ و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات در تشریح برنامه‌های در دستور کار کارگروه ایثار و شهادت این وزارتخانه گفت: کارگروه ایثار و شهادت در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت معاونت فرهنگی اجتماعی، مشاور وزیر در امور ایثارگران، بسیج وزارتخانه، روابط عمومی، پشتیبانی و بخش‌های مختلف وزارتخانه شکل گرفته است و برنامه های مختلفی دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این اقدامات در گذشته، تشییع و تدفین شهید گمنام کارگری در وزارتخانه بود که در حال حاضر زیارتگاه مردم و محلی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت  شهید گمنام شده است.

دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر در دستور کار معاونان وزیر کار  

به گفته معاون امور فرهنگی‌ و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیات شهدای کار و تولید با نام «شهدای کار و تولید» در وزارتخانه و کل استان های کشور مقرر شده که در جامعه کارگری شکل بگیرد. در همین راستا، دیدار با خانواده‌های شهدا، تجلیل از ایثارگران و جلسات اختصاصی وزیر کار با این عزیزان برگزار شده است.

چکشیان در مورد برنامه‌های اختصاصی کارگروه ایثار و شهادت در هفته کارگر اینگونه توضیح داد: یکی از برنامه‌های اختصاصی هفته کارگر، حضور معاونان وزیر در منازل شهدای کارگری است. این برنامه به صورت منظم با محوریت مشاور وزیر در امور ایثارگران قرار است برگزار شود و ۴ تا ۵ دیدار ویژه در سطح ملی داریم.

معرفی شهید شاخص جامعه کارگری

وی در ادامه یادآور شد: برنامه دیدار با خانواده شهدای کارگر، غبارروبی گلزار شهدا و... در همه استان‌های ایران دیده شده است.

معاون امور فرهنگی‌ و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: شهید اسدالله ابراهیمی به‌عنوان شهید شاخص جامعه کارگری در روز تجدید میثاق در حرم حضرت امام (ره) معرفی شد. ضمن اینکه از بعضی از آثار ایشان رونمایی و معرفی شد. ان‌شاءالله در ادامه سال ۱۴۰۳ در بحث معرفی این شهید شاخص، کار فرهنگی و رسانه‌ای و گفتمان‌سازی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha