کد خبر 249464
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲

نظر کارگروه تخصصی شعب مواد مخدر دیوان عالی درباره ماده ۳۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری

نظر کارگروه تخصصی شعب مواد مخدر دیوان عالی درباره ماده ۳۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری

طبق نظر قضات کارگروه تخصصی شعب رسیدگی کننده به پرونده‌های مواد مخدر دیوان عالی کشور، عدم رعایت مفاد ماده ۳۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری و تشکیل جلسه دادگاه بدون حضور متهم در مواردی نقض دادنامه برای رسیدگی مجدد است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ در پی دستور رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی شعب دیوان عالی کشور، ششمین جلسه کارگروه تخصصی شعب رسیدگی کننده به پرونده‌های مواد مخدر تشکیل شد.

دستور کار جلسه، بحث و تبادل نظر پیرامون این سوال بود که آیا عدم رعایت مفاد ماده ۳۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری و تشکیل جلسه دادگاه بدون حضور متهم (در جرایم موضوع بندهای الف، ب، پ، و ت ماده ۳۰۲ این قانون) از موارد نقض رأی دادگاه است؟ در صورت مثبت بودن پاسخ پرونده به دادگاه صادرکننده رأی منقوض ارجاع می‌شود یا دادگاه هم عرض.

نظر اکثریت قضات حاضر در جلسه، پس از بحث و تبادل نظر بر این مبنا بود که عدم رعایت مفاد ماده ۳۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری و تشکیل جلسه دادگاه بدون حضور متهم در مواردی که دادگاه حضور متهم را لازم تشخیص داده و نیز در مورد جرایم موضوع بندهای الف، ب، پ و ت ماده ۳۰۲ این قانون، از موارد نقض دادنامه فرجام خواسته و ارجاع پرونده به دادگاه صادر کننده رأی، برای رسیدگی مجدد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha