کد خبر 249454
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد

صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق دستورالعملی که صادر شده تمامی مجوزهای کاغذی جمع‌آوری و از این پس مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

️به گزارش گروه استان‌های حیات، سیدامیر سیاح  رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی ظهر امروز در نشست اخذ شناسه یکتا برای پروانه‌های کسب و کار که در سالن جلسات اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 2 میلیون پروانه کاغذی کسب و کار در کشور وجود دارد که همه آنها می بایست تبدیل به پروانه های الکترونیکی شوند، اظهار داشت: ‌این تعداد از پروانه‌های کاغذی کسب و کار می‌بایست تا 25 اردیبهشت ماه جاری تمام آنها الکترونیکی و دارای شناسه یکتا شود.

وی افزود: از 26 اردیبهشت ماه جاری عدم توجه به این مهم به منزله فعالیت کسب وکار بدون مجوز است که براساس قانون در تلاش هستیم تا اقدامات موثر داشته باشیم.

سیاح تصریح کرد: تاکنون تعداد مجوزهای الکترونیکی و تعداد شناسه یکتا به 400 هزار فقره رسیده و روند شناسه یکتا توسط دستگاه‌های مختلف  با توجه به هشدارهایی که صادر شده رو به رشد است.

وی افزود: استان‌های پیشتاز در این بخش همچنان لرستان، گیلان،  همدان و خراسان جنوبی هستند و گلستان، بوشهر و ایلام در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.

رئیس مرکز کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی  بیان کرد: اردبیل، قم، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، زنجان و البرز در  تلاش برای  بالا بردن رتبه خود در صدور مجوزهای الکترونیکی و شناسه یکتا  هستند.

سیاح بیان کرد: سازمان ملی استاندارد، انرژی اتمی، وزارت ورزش و جوانان، نظام پزشکی، وزارت نفت، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این بخش همکاری خوبی داشته و اقدام به صدور مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا کرده‌اند.

وی افزود: طبق دستورالعملی که صادره‌ شده تمامی مجوزهای کاغذی جمع‌آوری و از این پس  مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha