کد خبر 249300
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵

ویس‌کرمی در گفتگو با «حیات»:

اولویت‌مان باید تقویت مدارس دولتی باشد/ شهریه مدارس غیرانتفاعی طبق شاخص‌ها باشد

اولویت‌مان باید تقویت مدارس دولتی باشد/ شهریه مدارس غیرانتفاعی طبق شاخص‌ها باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در برخی از مدارس، قانون رعایت نمی‌شود و معلمان به‌دلیل عدم دریافت حق‌الزحمه کافی، مورد ستم واقع می‌شوند، گفت: یکی از مسائل و اولویت‌های کشور، باید تقویت مدارس دولتی باشد.

مهرداد ویس‌کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با افزایش شهریه مدارس غیردولتی گفت: یکی از مسائل و اولویت‌های کشور، باید تقویت مدارس دولتی باشد زیرا طبیعی است که اگر مدارس دولتی تقویت نشوند، نگاه‌ها به سمت مدارس غیردولتی بیشتر می‌شود زیرا والدین نگران تحصیل، آینده شغلی، معیشتی فرزندان‌شان هستند و به همین دلیل است که سمت مدارس غیرانتفاعی می‌روند.

وی افزود: مدارس غیر انتفاعی هزینه‌های اجتناب ناپذیری دارند که این هزینه‌ها باید برآورده شود، البته این هزینه‌ها نیز تابع شرایط اقتصادی کشور هستند ولی مساله مهم این است که نظارت کافی بر شاخص‌هایی که برای قیمت‌گذاری خدمات مدارس غیرانتفاعی در نظر گرفته شده است، را باید جدی بگیریم تا این شاخص‌ها رعایت و شهریه دریافتی بر اساس همان شاخص‌ها باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی متاسفانه بسیاری از مدارس غیرانتفاعی کشور با چالش‌های جدی روبرو شدند؛ به‌نحوی‌که در برخی از مدارس، قانون رعایت نمی‌شود و معلمان به‌دلیل عدم دریافت حق‌الزحمه کافی، مورد ستم واقع می‌شوند؛ چنانچه مدارس غیرانتفاعی خدمات استاندارد خود را انجام دهند شرایط کمی بهبود می‌یابد.

ویس‌کرمی در پایان گفت: سیاست‌گذاران ما باید توجه ویژه به وضعیت معیشت مردم داشته و در قانون‌گذاری‌ها، اقتصاد مردم را در نظر بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha