کد خبر 249188
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

معاون امور فرهنگی وزارت کار خبر داد؛

کاهش حقوق کارگران به دلیل تعطیلی پنجشنبه ها تخلف است/ نامه خانه صمت قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران به دلیل تعطیلی پنجشنبه ها تخلف است/ نامه خانه صمت قانونی نیست

معاون وزیر کار در مورد نامه خانه صمت به مجلس مبنی بر کاهش دستمزد کارگران به دلیل تعطیلی پنجشنبه ها گفت: این موضوع تخلف است و همه باید تابع قانون کار باشند. بنابراین حقوق کارگران باید مطابق قانون باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ محمد چکشیان، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هفته کارگر از ۸ ماه پیش با فراخوان جشنواره امتنان آغاز شد، گفت: این فراخوان با ارسال پیامک به حدود ۸ میلیون کارگر آغاز شد. از این میان ۲۶ نفر انتخاب شدند که در روز کارگر از آنها تجلیل خواهد شد.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: اوایل اسفندماه شورای سیاست گذاری هفته کارگر تشکیل شد و کلیات هفته کارگر مورد بررسی قرار گرفت. ستاد بزرگداشت با ۹ کمیته تخصصی شکل گرفت و با کلیه سازمان های دولتی در این زمینه مکاتبه شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر کار با بیان اینکه در هفته کارگر ما چند برنامه کلان داریم، خاطرنشان کرد: یکی بحث برگزاری اختتامیه جشنواره امتنان در روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز کارگر خواهد بود.

وی در مورد برنامه های وزارت کار به مناسبت هفته کارگر افزود: سه برنامه ملی حضور در گلزار شهدا و بازدید وزیر و معاونان از کارخانه جات و واحدهای تولیدی، سخنرانی وزیر کار در نماز جمعه و حضور معاونان وزیر در خطبه‌های پیش از نماز جمعه در استان‌های مختلف و... از برنامه‌های وزارت کار در هفته کارگر است.

کارگران در روز کارگر تعطیل‌اند مگر...

چکشیان در مورد تعطیلی کارگران در روز کارگر گفت: این مساله به تشکل های کارفرمایی و کانون کارفرمایان ابلاغ شده است. البته بعضی جاها به دلیل نوع کار عملا تعطیلی کارگران امکان‌پذیر نیست اما تلاش بر این است که تعطیل شود مگر اینکه در صورت باز بودن کارگاه، مراسماتی به مناسبت روز کارگر در آن کارگاه برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha