کد خبر 248829
۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

شمار شهدای غزه از ۳۴ هزار نفر فراتر رفت

شمار شهدای غزه از ۳۴ هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ وزارت بهداشت فلسطین فلسطین اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی در ۴ مورد جنایت جدید، ۴۲ شهروند فلسطین را در نوار غزه شهید و ۶۳ نفر دیگر را زخمی کرده است.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۲ فلسطینی در غزه شهید و ۷۶ هزار و ۸۳۳ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: هنوز شماری از قربانیان در زیر آوار و در معابر باقی مانده اند و تیم های امدادرسانی و دفاع مدنی قادر به دسترسی به آنها نبوده اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

براساس آمارهای اعلامی توسط سازمان های بین المللی ۸۵ درصد از اهالی این باریکه آواره شده اند. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش رژیم صهیونیستی بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha