کد خبر 248783
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

معاون رئیس جمهور در نشست با تشکل‌های شاهد و ایثارگری مطرح کرد؛ 

۱۸۱ هزار نفر از ایثارگران در سراسر کشور تبدیل وضعیت شدند

۱۸۱ هزار نفر از ایثارگران در سراسر کشور تبدیل وضعیت شدند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طی دو سال اخیر ۱۸۱ هزار نفر از کارمندان ایثارگر تبدیل وضعیت شدند. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز در نشست با تشکل‌های شاهد و ایثارگری استان بوشهر با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است اظهار کرد: این امر تنها با پرسنل بنیاد شهید محقق نمی‌شود و باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد. 

وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه شورای مشاورین دستگاه‌های اجرایی ایثارگران هستیم که توسط آنها بتوانیم دستگاه‌های اجرایی را به خط کنیم و یک اجتماع‌سازی و جنبش مردمی تشکیل شود تا بتوانیم هم تکریم خانواده‌ها و هم توجه به ارزش‌های نهادی را عملی کنیم. 

امیرحسین قاضی زاده افزود: تلاش ما بر این بوده است که مجموعه فعالیت‌های فرهنگی را توسط تشکل‌ها انجام دهیم و لذا در این دو سال اعتبارات فرهنگی تزریق شده به بنیاد شهید بدون اغراق ۵ برابر گذشته بوده است. 

وی با اشاره به سلسله مراتب قانونی در تمام حوزه ها عنوان کرد: ما موظف هستیم سلسله مراتب قانونی را رعایت کنیم همانطور که در قانون تبدیل وضعیت ایثارگران با پیگیری های مجدانه تا این لحظه ۱۸۱ هزار نفر از کارمندان ایثارگر در سراسر کشور تبدیل وضعیت شدند. 

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در خصوص صندوق قرض الحسنه ایثارگران، بانک مرکزی ضوابطی را تعیین کرده است که طبق آن فقط ایثارگرانی که از بنیاد حقوق دریافت می کنند می توانند از این صندوق استفاده کنند. 

وی ادامه داد:  در حال حاضر به دنبال اصلاح قانون صندوق قرض الحسنه هستیم که بانک مرکزی اجازه استفاده همه ایثارگران از این صندوق را بدهد، ما محدودیت منابع اعتباری نداریم ما محدودیت قانونی داریم. 

قاضی زاده هاشمی در رابطه با بحث ارتقاء منصب فرزندان شهدا و جانبازان مطرح کرد:  ما در این زمینه یک اداره کل جدید ایجاد کردیم به نام «مدیران آینده ایثارگر» منتها اول باید توانمندی و آمادگی لازم را ایجاد کنیم و بعد هم یک رزومه قابل ارائه تهیه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha