کد خبر 248733
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۸

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

عبور سخت رئال از جهنم اتحاد/ باواریایی‌ها راهی نیمه‌نهایی شدند

عبور سخت رئال از جهنم اتحاد/ باواریایی‌ها راهی نیمه‌نهایی شدند

رئال مادرید و بایرن مونیخ با عبور از سد دو حریف سر سخت خود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیدند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در آخرین بازی از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه اتحاد، تیم فوتبال منچسترسیتی پذیرای رئال مادرید بود که این بازی پس از تساوی یک - یک در وقت‌های عادی و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 به سود تیم رئال مادرید خاتمه یافت.

بازی در حالی به میزبانی نماینده انگلیس برگزار شد که نبرد این تیم و حریف اسپانیایی‌اش در مادرید در هفته گذشته 3-3 تمام شد و بنابراین هر یک از این دو تیم تنها در صورت کسب پیروزی با هر نتیجه‌ای راهی مرحله بعدی می‌شدند. رئالی‌ها زودتر به گل رسیدند و در یک ضدحمله سرعتی در دقیقه 12 توسط ردریگو دروازه سیتی را گشودند. من‌سیتی برای جبران گل خورده فشار زیادی به حریف آورد و در نهایت توسط کاپیتان کوین دی‌بروینه در دقیقه 76 قفل دروازه حریف را شکست و گل تساوی را زد.

این گل باعث تکرار تساوی دو تیم شد و با توجه به عدم وجود قانون گل زده در خانه حریف، کار به وقت‌های اضافه کشیده شد اما در 30 دقیقه اضافی توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم پیروز باشد.

در ضیافت پنالتی‌ها اگرچه این رئال بود که ضربه‌ اولش توسط لوکا مودریچ باتجربه هدر رفت - در حالی که پیش از او خولیان آلوارس مهاجم سیتی ضربه‌اش را به گل تبدیل کرد - اما در ادامه دو بازیکن سیتی برناردو سیلوا و متئو کواچیچ ضربات‌شان را هدر دادند و بالعکس جود بلینگام و لوکاس واسکز ضربات دوم و سوم رئال مادرید را به گل تبدیل کردند. فیل فودن و ادرسون دو بازیکن بعدی سیتی بودند که ضربات‌شان را گل کردند، اما در سمت مقابل نیز همین اتفاق برای ناچو و آنتونیو رودیگر دو مدافع رئال مادرید رخ داد و به این ترتیب نماینده اسپانیا فاتح ضیافت پنالتی‌ها شد و علاوه بر گرفتن انتقام شکست فصل گذشته از حریف انگلیسی، صعود کرد تا حریف بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی باشد.

مصاف رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور رفت مرحله نیمه نهایی روز 11 اردیبهشت به میزبان بایرن مونیخ برگزار خواهد شد و دو تیم یک هفته بعد در مادرید بازی برگشت را انجام خواهند داد.


عبور سخت رئال از جهنم اتحاد/ باواریایی‌ها راهی نیمه‌نهایی شدند

همچنین در دیگیر دیدار از دومین شب از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت 22:30 به وقت تهران، در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ، تیم فوتبال بایرن مونیخ موفق شد حریف خود آرسنال را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

تک گل دقیقه 63 یاشوا کیمیش با پاسی از رافائل گوئریرو باعث شد که باواریایی‌ها بازی خانگی‌ خود برابر توپچی‌ها را ببرند و با توجه به تساوی 2-2 دور رفت در لندن، این شاگردان توماس توخل بودند که با برتری 3 بر 2 در مجموع دو بازی، جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کردند.

به این ترتیب باواریایی‌ها که این هفته قهرمانی در بوندس‌لیگا را به بایرلورکوزن تقدیم کردند، هنوز این شانس را دارند که فصل را با یک جام به پایان برسانند. آنها اما برای رسیدن به ایستگاه پایانی مسابقات باید از سد برنده مصاف منچسترسیتی و رئال مادرید بگذرند، نبردی که بازی رفت آن روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت و بازی برگشتش روز 18 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بایرن مونیخ بعد از پاری‌سن‌ژرمن و بوروسیا دورتموند سومین تیمی است که در این فصل به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می‌کند. این سیزدهمین بار در تاریخ باواریایی‌هاست که به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha