کد خبر 248509
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳

توسعه چشمگیر فضای سبز نسبت به ۳ سال گذشته

توسعه چشمگیر فضای سبز نسبت به ۳ سال گذشته

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با تأکید بر توسعه ۳۱ برابری فضای سبز نسبت به قبل از انقلاب اسلامی، توسعه چشمگیر فضای سبز طی سه سال گذشته را یک رکورد بی‌نظیر خواند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی شهر در ایام نوروز اظهار کرد: زیباسازی در ایام عید نوروز اتفاقات بهتری را رقم می‌زند و با توجه به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت، کارهای ویژه‌تری در سال جدید در زیباسازی شهر انجام شد که حاکی از زحمات پرسنل شهرداری در این ایام است. 

وی افزود: حوزه خدمات شهری حوزه‌ای است که فعالیت شبانه روزی دارد و زمانی که همه در حال استراحت هستند؛ مشغول خدمات رسانی است. خدمتگزاران این حوزه وظیفه سختی را بر عهده دارد؛ آتش‌نشانان در بحرانی‌ترین شرایط و مواقع برای آرامش هم‌وطنان جانفشانی می‌کنند؛ شهربانان و حریم بانان و تمام افرادی که در جهت ساماندهی در شهر قدم برمی‌دارند. همچنین حدود ۲۸۰۰ تن گوشت گرم و بیش از ۲۲۰۰ تن گوشت منجمد برای تنظیم بازار در ایام پایان سال از سوی سازمان میادین توزیع شد؛ این‌ها گوشه ای از زحمات پرسنل شهرداری تهران است که در این ایام انجام شد و به نوبه خود از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم. 

پیرهادی ادامه داد: تنها در اسفند ماه ۱۴۰۰ ، ۱۲۵۰ هکتار جنگلکاری انجام شد؛ و به این ترتیب در ۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵۰۰ هکتار و در ۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰۰۰ هکتار جنگلکاری شد که در مجموع ۴۷۵۰ هکتار طی سه سال گذشته جنگلکاری صورت گرفته است که رکورد بی‌نظیری بوده و نسبت به قبل از انقلاب فضای سبز ۳۱ برابر افزایش یافته است، چندین باغ هم طی چند ماه گذشته تملک شده است و ۲۰ باغ دیگر نیز در فرآیند مذاکره است که به زودی تملک خواهد شد و فضای سبز شهر تهران توسعه چشمگیری خواهد داشت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه آبرسانی نیز بیان کرد: در حوزه آبرسانی و در حوزه استفاده از پساب نیز در چند ماه آینده گزارش دقیقی به شهروندان ارائه خواهد شد تا این توسعه و تحول را در حوزه آبرسانی و فضای سبز شهر تهران نیز مشاهده کنند و به زودی طرح جامع فضای سبز شهر تهران به شورای ارائه شده و به تصویب می‌رسد و این برای نخستین بار است که دو طرح جامع مهم به تصویب اعضای شورا می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha