کد خبر 248505
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰

افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳

افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، جعفر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در حاشیه اجلاس معاونان بهداشت دانشکده ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیمارستان قلب تهران، اظهار کرد: خوشبختانه امسال در بسیاری از زمینه‌ها و شاخص‌های بهداشتی در حوزه بازرسی های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی شاهد رشد ۲ تا ۲.۵ برابری بودیم.

وی افزود: مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته که امسال کشف و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشت.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سنجش انجام شده از محیط و مواد غذایی و سطوح با دستگاه های پرتابل ۱۵۵ درصد یعنی بیش از ۲.۵ برابر نسبت به سال قبل رشد کرد.

وی اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ کل بازرسی ها شامل بازرسی از مراکز اقامتی، بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی نسبت به سال ۱۴۰۲ از رشد ۷۸ درصدی برخوردار شد.

جندقی همچنین گفت: بازرسی از مراکز اقامتی ۴۱ درصد و بازرسی از اماکن بین راهی ۳۸ درصد رشد پیدا کرد و تعداد واحدهای صنفی تعطیل شده به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی امسال ۳۶ درصد افزایش یافت.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha