کد خبر 248492
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳

در پی وقوع سیل در کرمان؛

برق ۲ روستا قطع و راه ۱۰ روستا مسدود شد

برق ۲ روستا قطع و راه ۱۰ روستا مسدود شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به بارش رحمت الهی در برخی مناطق استان گفت: بارش شدید باران در جنوب استان راه ارتباطی ۱۰ روستا را قطع کرده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حمید سالخورده مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: هفت راه روستایی در شهرستان رودبارجنوب به دلیل جاری شدن سیلاب و طیغان رودخانه ها قطع است.

وی اظهار داشت: همچنین راه ارتباطی سه روستا در منطقه رَمِشک بخش چاه دادخدا از توابع شهرستان قلعه گنج مسدود شده که عوامل راهداری درصدد برقراری ارتباط هستند و به محض فروکش کردن آب رودخانه ها این مهم محقق خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: همچنین بارش باران در جنوب استان کرمان برق ۲ روستای «طبق» و «میل فرهاد» واقع در شهرستان جازموریان را نیز قطع کرده است.

وی گفت: به دلیل طغیان رودخانه ها تیم های هشدار سریع پشت رودخانه گیر کردند و تا فروکش کردن این طغیان برای وصل برق منتظر خواهند بود.

سالخورده با بیان اینکه ایستگاه های هواشناسی بیشترین بارش ها را در منوجان با ۳۵ میلیمتر ثبت کرده اند افزود: بنا به پیش بینی ها اوج تندتر بارش باران از بعد از ظهر امروز در منوجان و قلعه گنج آغاز می شود.

وی تاکید کرد: افراد از تردد و سفرهای غیرضرور، کوهنوردان از صعود و عشایر از کوچ در شرایط فعلی بپرهیزند و دامداران و عشایر دام های خود را به فضای مسقف هدایت کنند.

 اداره کل هواشناسی کرمان نیز تداوم بارش‌ باران در جنوب و شرق استان طی امروز (سه‌شنبه) و فردا خبر داده بود و طبق این پیش بینی بارش باران در ساعات بعد از ظهر و شب در مناطق جنوب و غرب این استان شدت خواهد گرفت البته اوج بارش‌ها در این مناطق برای روز چهارشنبه پیش بینی شده است.

بیشینه بارش‌ها تا میزان ۸۰ میلیمتر در حومه شهرستان‌های بافت، رابُر، اُرزوییه، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، بم، نرماشیر، ریگان و فهرج خواهد بود و باتوجه به صدور هشدار قرمز هواشناسی برای استان های جنوبی از جمله جنوب کرمان، تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث ناشی از سیل در دستور کار قرار گرفته و نیروهای ستاد بحران در همه دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش قرار گرفته اند.

استاندار کرمان که از روز گذشته عازم مناطق جنوبی کرمان شده، بر فرآیندهای پیشگیرانه در مقابله با سیلاب نظارت میدانی دارد و طی روزهای اخیر با برگزاری جلسات ستاد بحران و شورای اداری، بر آمادگی صددرصدی همه سازمان ها تاکید کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha