کد خبر 248456
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

دلایل افت عملکرد جواد فروغی چه بود؟!

دلایل افت عملکرد جواد فروغی چه بود؟!

پیشکسوت تیراندازی به نتایج ضعیف این رشته ورزشی خصوصاً عملکرد جواد فروغی پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ عملکرد ورزشکاران ایرانی در رشته تیراندازی به مراتب پایین‌تر از حد انتظار بوده و در این میان جواد فروغی که مدال آور المپیک برای کاروان ایران بود و از امیدهای اصلی کسب مدال در پاریس محسوب می‌شد، حتی موفق نشد به این مسابقات راه پیدا کند. یوسف آجورلو، پیشکسوت تیراندازی نظرات جالبی در این خصوص دارد.

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی باعث افت یک ورزشکار است؛ ادامه داد: یکی از مشکلاتی که هرگز در تیم ملی تیراندازی به آن توجه جدی نشد بحث آسیب شناسی بود. در مورد جواد فروغی هم هرگز آسیب شناسی انجام نشد که دلیل اصلی این میزان از افت مشخص شود و برای آن برنامه ریزی انجام بگیرد. از دید من دلایل زیادی در این رابطه وجود دارد که یکی از آنها تغییرات رخ داده در فدراسیون بود از رفتن رییس فدراسیون تا تغییرات کادر فنی که بدون شک این موارد را نباید دست کم گرفت. البته که این موردی که عرض کردم فقط یکی از دلایل است وگرنه برای افت فروغی باید آسیب شناسی جدی انجام شود.

آجرلو اضافه کرد: متاسفانه وقتی ورزشکاری موفق به کسب یک مدال ارزشمند می‌شود خواسته و یا ناخواسته وارد حاشیه می‌شود این درحالی است که رییس فدراسیون باید این مسئله را مدیریت کند. ورزشکاران باید به جای ورود به این حاشیه‌ها دنبال برنامه و تمرین باشند ولی در ایران برعکس است که البته من خود ورزشکار را در این زمینه خیلی مقصر نمی دانم این بیشتر وظیفه مسوولان است که مدیریت خوبی روی این موارد داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ملی پوشان ما مشکل تجهیزات و اردوی برون مرزی دارند که نباید تاثیر این موارد روی عملکرد آنها را هم نادیده گرفت. اما آنچه که واقعا نگران کننده است ادامه این روند در سالهای آینده است با این شرایط به نظر می‌رسد جدا از عملکرد ضعیف در بازیهای المپیک از تعداد سهمیه‌های ما نیز برای المپیک بعدی کاسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha