کد خبر 248328
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲

سعادتی در گفتگو با «حیات»:

حملات ما موجب افزایش امید و انگیزه نیروهای مقاومت شد/ عدم حمله به مناطق مسکونی دستور رهبری بود

حملات ما موجب افزایش امید و انگیزه نیروهای مقاومت شد/ عدم حمله به مناطق مسکونی دستور رهبری بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ملت‌های مسلمان منطقه امروز به شدت از این حملات خوشحال‌ هستند و همچنین رزمندگان عزیز ما در غزه و فلسطین نسبت به مقاومت بسیار امیدوارتر شدند.

مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با حملات تلافی‌جویانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان به سرزمین‌های اشغالی گفت: استراتژی نظام جمهوری اسلامی همواره دفاع برابر دشمنان بوده است و همانطور که  جهان در دوران هشت سال دفاع مقدس که یک جهانی سوم اعلام نشده بود مشاهده کرد، همه دنیا در مقابل ما قرار گرفتند اما ما دفاع کردیم و پس از قرن‌ها حتی یک وجب از خاک کشورمان در دست دشمنان باقی نماند و پیروز نهایی میدان ملت ایران بودند.

وی افزود: عملیات نظامی اخیر کشورمان در حمله به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی نیز بر همین اساس اقدامی دفاعی بود و در پاسخ به حرکت مذبوحانه اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسول‌گری کشورمان در دمشق صورت گرفت. به لطف خدا و تلاش نیروهای مسلح کشورمان وعده صادق مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه پاسخی سخت و پشیمان کننده به متجاوزان صهیونیست محقق شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد گسترده دستاوردهای این عملیات ادامه داد: یکی از آثار این عملیات این بود که صهیونیست‌ها از آنجا که با تهدید واقعی ایران مواجه شدند به شدت از اقدامات متجاوزانه‌شان پشیمان شدند. اثر دیگر این حملات این است که ملت‌های مسلمان منطقه امروز به شدت از این حملات خوشحال‌اند و همچنین رزمندگان عزیز ما در غزه و فلسطین نسبت به مقاومت بسیار امیدوار شدند و قطعا با انگیزه بیشتری به مقاومت ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه انجام چنین عملیات گسترده‌ای از مبدا چند کشور بی‌سابقه است، اظهار کرد: یکی دیگر از دستاوردهای این عملیات این بود که قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی بار دیگر برای همگان به نمایش درآمد و نیروهای مسلح کشورمان نشان دادند که با هیچ از عواملی که قصد تهدید منافع ملی ما را داشته باشند هیچ تعارفی ندارند همه متجوزان در چتر بازدارندگی ما قرار خواهند گرفت.

سعادتی با تاکید براینکه در این عملیات دو پایگاه هوایی مهم رژیم صهیونیستی مورد اصابت موشک‌ها و پهپادهای ما قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: طی این حملات حداقل 50 درصد اهداف ما طی این عملیات که محقق شد و گنبد آهنین پوشالی صهیونیست‌ها دچار شکاف شد. همچنین طی همین مدت کوتاه گزارش‌های بسیاری از فشارهای روانی وارد شده به صهیونیست‌ها و به راه افتادن موج مهاجرت‌ها و فرار صهیونیست‌ها بوده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار حیات در رابطه با اینکه آیا حمله به مناطق مسکونی شهرک‌نشینان هم در دستور قرار داشته یا خیر؟، افزود: دستورکار شورای عالی امنیت‌ ملی براساس دستور مقام معظم رهبری این بوده است که مناطق مسکونی به هیچ‌وجه مورد حمله قرار نگیرند و به همین منوال هم عمل شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم که با توجه به پیام بازدارنده‌ای که از حملات اخیر نیروهای مسلح کشورمان صادر شد، دیگر شاهد اقدامات متجاوزانه صهیونیست‌ها نباشیم چرا که در غیر این‌صورت قطعا پاسخ‌های کوبنده‌تری به آن‌ها خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha