کد خبر 248295
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در لرستان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان گفت: بارش های پراکنده همراه با رعد و برق از امروز( دوشنبه) و فردا در این استان قابل انتظار است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، زینب اکبری معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان بیان کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های هواشناسی، طی امروز و فردا علاوه بر افزایش ابر و افزایش سرعت باد تا بازه قابل ملاحظه و نسبتا شدید لحظه ای، برای اغلب نقاط به ویژه شرق و جنوب شرق استان بارش هایی به صورت پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش پراکنده برف انتظار می رود، افزود: اگرچه میزان بارش های پیش بینی شده قابل توجه نیست اما با توجه به شاخص های بارش های بهاری در برخی نقاط با وقوع مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها و احتمال ایجاد رواناب همراه است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه پوشش ابر و وزش باد قابل ملاحظه پدیده های غالب آسمان استان است، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده تغییرات قابل توجهی در نوسانات دمایی مشاهده نمی شود اما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دماهای روزانه روند افزایشی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha