کد خبر 248253
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

پیش‌بینی افزایش دما در خراسان رضوی

پیش‌بینی افزایش دما در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی که از اواخر هفته گذشته استان را فرا گرفته بود ، صبح امروز، دوشنبه از خراسان رضوی خارج شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سارا حکمی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: با ورود این سامانه همه شهرستان های خراسان رضوی بارش باران را ثبت کرده اند و این بارش ها تا صبح امروز در استان ادامه داشت.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته، سرخس با ۲۱ و هفت میلیمتر بیشترین بارش باران را در خراسان رضوی داشته است و کلانشهر مشهد نیز هشت میلیمتر باران را به ثبت رساند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با خروج سامانه بارشی، از ظهر امروز روند افزایشی دما در استان آغاز خواهد شد و این روند تا پایان هفته جاری موجب افزایش پنج درجه ای میانگین بیشینه دما در استان خواهد شد.

حکمی بیان کرد: همچنین وزش باد در مناطق جنوبی و بارش های تخفیف در مناطق شمالی نیز از دیگر پدیده های روزهای پایانی هفته جاری در خراسان رضوی است.

وی عنوان کرد: قوچان با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس و بردسکن با ۲۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۹ تا ۱۱ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اکنون دمای فعلی مشهد ۱۴ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هشت تا ۱۸ درجه در نوسان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha