کد خبر 248248
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴

حمله پیشکسوت سپاهان به مورایس:

تو سپاهان را به خاک سیاه نشاندی/ هیچکس در باشگاه نیست جلوی این آقا را بگیرد؟

تو سپاهان را به خاک سیاه نشاندی/ هیچکس در باشگاه نیست جلوی این آقا را بگیرد؟

پیشکسوت سپاهان به واسطه نتایج ضعیف این تیم انتقادات تندی علیه سرمربی پرتغالی طلایی‌پوشان مطرح کرد.

احمد جمشیدیان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تساوی سپاهان مقابل نساجی و خروج این تیم از کورس قهرمانی اظهار کرد: با این نتیجه دیگر سپاهان شانسی برای قهرمانی ندارد و همه چیز در اختیار استقلال و پرسپولیس است و بعید است این دو تیم به قدری امتیاز از دست بدهند که سپاهان دوباره بتواند به صدر جدول برسد. اندک شانسی اگر برای تیم باقی مانده باشد در بازی رو در رو مقابل پرسپولیس و دیدار معوقه مقابل ذوب آهن خواهد بود که در آن هم بعید است اتفاق خاصی بیافتد. ما وقتی روند استقلال و پرسپولیس را نگاه می‌کنیم می‌بینیم در یک فرم مطلوب قرار دارند و دیدارهای اخیر خودشان را با بهترین نتایج پشت سر گذاشتند ولی سپاهان عملکرد متفاوتی داشته و از همین رو نباید شانسی دیگر برای قهرمانی این تیم قائل شد.

وی در مورد اینکه مشکل سپاهان چیست، گفت: مشکلات سپاهان یکی دوتا نیست. در بعد فنی بخواهم بگویم سپاهان در خط دفاع میانی ضعف بازیکن داشت و هم ابتدای فصل به این ضعف کم توجه بودند و هم در نیم فصل آن را برطرف نکردند و به جایش رفتند بازیکنان نا کارآمد در خطوط دیگر جذب کردند و همین شد که مشکلات به قوت خودش باقی ماند. مشکل سپاهان نبود مدیریت است و رفتن یکی مثل محمدرضا ساکت ضربه سنگینی به سپاهان زد و باعث شد در فاز مدیریت باشگاه با افت شدیدی روبرو شود و الان هم از این موضوع به شدت رنج می‌برد. مشکل سپاهان پول زیاد و عدم مدیریت هزینه‌هاست. صرف اینکه شما پول بدهی و با ریخت و پاش بازیکنان گران قیمت بخری ضامن موفقیت نیست و شما باید مدیریت هزینه و استراتژی در خرید بازیکن داشته باشید که سپاهان اینها را نداشت.

پیشکسوت سپاهان در ادامه عنوان کرد: سپاهان تبدیل به باشگاهی شده که بازیکنان به واسطه قراردادهای چند ده میلیاردی به آن می‌پیوندند ولی عرق و تعصبی به پیراهن تیم ندارند و با اولین پیشنهاد هم جدا می‌شوند. نمونه‌اش همین عیسی آل کثیر که قرارداد گران قیمتی بست و آمد یک گل زد و به پرسپولیس برگشت. خریدهای گران قیمت نه تنها ضامن موفقیت نیست که حتی مانع آن هم می‌شود. سپاهان دنبال برطرف کردن ضعف‌هایش نرفت و همین شد که حالا تیم دچار نتایج ضعیف شده و شرایط روحی و روانی تیم هم دچار آسیب جدی شده است.

جمشیدیان در مورد عملکرد مورایس هم توضیح داد: این آقا چیزی جز هزینه برای سپاهان نداشته است. او فقط یک نسخه محترمانه‌تر از کی‌روش است که خرابی‌هایی روی دست سپاهان گذاشته که تا سال‌ها عواقبش گریبان باشگاه را خواهد گرفت و به نوعی سپاهان را به خاک سیاه نشاند. این همه خرید خارجی بی کیفیت در این دو سال داشته و کسی هم نبوده جلوی او را بگیرد و بابتش از او سوال و جواب کند. دستمزد سنگین خودش به کنار، 4-5 مربی خارجی هم با خودش آورده و همه قرارداد دلاری بسته‌اند و دستیار چهارم مورایس از خیلی از سرمربیان لیگ برتری بیشتر پول می‌گیرد ولی حاصلش ناکامی مطلق بوده است.

وی افزود: اشتباه بزرگ سپاهان از دست دادن محرم نویدکیا بود. نویدکیا اگر می‌ماند برای سپاهان جام می‌آورد، امیر قلعه‌نویی هم اگر می‌ماند جام می‌آورد ولی آنها رفتند و با هزینه چند برابری نتایج ضعیف‌تری حاصل شد. به نظرم راهکار سپاهان این است که اولاً یک مدیر ورزشی موفق روی کار بیاید و بعد به ترمیم تیم و مدیریت هزینه‌ها بپردازند. سپاهان نیاز به بازیکنان متعصب از جنس و بدنه خودش دارد و در کنارش چند ستاره هم خریداری کند. شما نمی‌توانید صرفاً با پول یک تیم خوب ببندید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha