کد خبر 248234
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

بازگشت سرمربی پرافتخار به لیگ برتر؛

گل محمدی در دو راهی اصفهان و تبریز

گل محمدی در دو راهی اصفهان و تبریز

سرمربی سابق پرسپولیس بعد از سپاهان حالا از تراکتور هم پیشنهاد همکاری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ یکی از اتفاقات مهم نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر مربوط به جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس بود. سرمربی پرافتخار سرخ‌ها در پی مشکلات مالی باشگاه و اختلاف با مدیریت در نهایت تصمیم گرفت عطای کار در این تیم را به لقایش ببخشد و از این تیم جدا شود. گل‌محمدی پیش از این هم چند بار از هدایت پرسپولیس استعفا داده بود ولی در نهایت به کار خودش برگشته بود و از همین رو خیلی‌ها این استعفا را جدی نگرفتند ولی واقعاً زمان جدایی یحیی از تیم محبوبش فرا رسیده بود و در نهایت جایش را به دستیار خودش اوسمار ویرا داد.

با توجه به رزومه پربار گل‌محمدی و عملکرد و سابقه خوبش در لیگ برتر، بدون تیم ماندن او زنگ خطری برای تمام مربیان حاضر در این رقابت‌ها محسوب می‌شود و در این راستا شایعاتی هم مبنی بر علاقه چند باشگاه به جذب او شنیده می‌شود و این شایعات در خصوص برخی از آنها رنگ و بوی جدی به خودش گرفته است.

سپاهان و علاقه دوطرفه به همکاری

چندی پیش بود که در پی نتایج ضعیف سپاهان و خارج شدن این تیم از کورس قهرمانی، صحبت‌هایی از قطع همکاری باشگاه با مورایس مطرح شد و دامنه اعتراضات به عملکرد این تیم دامن مرد پرتغالی را گرفت، ولی در آن مقطع تغییرات مدیریتی باعث شد این موضوع به شکل جدی پیگیری نشود و مورایس به کارش روی نیمکت تیم پایان دهد و حالا با توجه به قراردادش احتمالاً تا پایان فصل هم در اصفهان باقی خواهد ماند ولی بعید است از فصل آینده او را در ایران و در اصفهان ببینیم.

جدی‌ترین گزینه سپاهان هم یحیی گل‌محمدی است. از چندی پیش مذاکراتی میان باشگاه و یحیی شکل گرفت ولی در آن مقطع به دلیل تصمیم هیات مدیره مبنی بر حمایت فعلی از مورایس این مذاکرات شکل جدی به خودش نگرفت ولی یحیی به عنوان یک آلترناتیو جدی برای نیمکت سپاهان و مورایس باقی ماند. خود یحیی هم با توجه به شرایط مالی خوب سپاهان و دست بازش در خرید بازیکن علاقه زیادی به حضور در اصفهان و نشستن روی نیمکت این تیم دارد. این موضوع به قدری برای یحیی جدی بود که او به پیشنهاد فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید جواب منفی داد و ترجیح داد منتظر روشن شدن تکلیفش با سپاهان بماند.

اگر مورایس در هفته‌های بعد از آن نتایج خوبی کسب می‌کرد شاید حضور یحیی در این تیم حتی برای فصل آینده هم منتفی می‌شد ولی تداوم نتایج ضعیف و کشیده شدن صدای اعتراض‌ها به سکوها علیه مرد پرتغالی دیگر شک را به یقین تبدیل کرده که شاهد آخرین روزهای حضور او روی نیمکت سپاهان هستیم. حالا یحیی و سپاهان دو گزینه نزدیک به هم هستند و باید دید این نزدیکی به همکاری منجر خواهد شد یا نه.

تراکتور هم مشتری یحیی شد

اما سپاهان تنها مشتری سرمربی پرافتخار لیگ برتر نیست. تراکتوری‌ها هم که این روزها از نتایج نه چندان خوب این تیم با خمز رضایت ندارند، پس از شکست سنگین 4 گله مقابل ذوب آهن بود که صحبت از برکناری خمز به شکل جدی مطرح شد و حتی نشستی در باشگاه با حضور مدیرعامل و سرمربی شکل گرفت و اگرچه خروجی آن طبق گفته نصیرزاده به حمایت از این سرمربی اسپانیایی منجر شد اما بر کسی پوشیده نیست که جایگاه او متزلزل‌تر از همیشه است و فاصله‌ای تا درب‌های خروجی ندارد.

تراکتوری‌ها هم برای جانشینی سرمربی خارجی خود به یحیی گل‌محمدی فکر می‌کنند. سابقه حضور یحیی در تبریز و عملکرد خوبش در لیگ برتر باعث شده تبریز بستر مناسبی برای حضور او باشد تا بلکه در ششمین سال حضور زنوزی به عنوان مالک باشگاه شاهد کسب جام توسط سرخپوشان تبریزی باشیم. هرچقدر یحیی در پذیرش پیشنهاد سپاهان مصمم است اما در انتخاب تراکتور به عنوان تیم فصل آینده خودش تردید دارد. تراکتور ساختار منسجم سپاهان به عنوان یک تیم با پتانسیل قهرمانی را ندارد و از طرفی تنش‌هایی که با سکوهای تبریزی در چند سال اخیر برای یحیی در پرسپولیس شکل گرفته مانع دیگری برای این همکاری است.

به هر حال تراکتوری‌ها علاقه دارند یحیی را بار دیگر روی نیمکت خود ببینند ولی شانس سپاهان برای جذب او بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha