کد خبر 248197
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

جنگ چهار جانبه بقا؛ بپا یه وقت نیافتی!

جنگ چهار جانبه بقا؛ بپا یه وقت نیافتی!

چهار تیم انتهای جدول لیگ برتر فوتبال فرصت‌های پایانی برای فرار از سقوط را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر تکلیف اتفاقات پایین و بالای جدول هم هر هفته روشن‌تر می‌شود و تیم‌ها آخرین فرصت‌هایشان را برای بالا بردن رتبه خود در جدول رده بندی به کار خواهند گرفت. در این شرایط که بیشتر توجهات به نبرد قهرمانی و کسب سهمیه در بالای جدول معطوف شده است، در پایین جدول هم رقابت داغی در جریان است و تیم‌هایی برای فرار از منطقه سقوط به رقابت می‌پردازند. به این بهانه به بررسی وضعیت ۴ تیم انتهای جدول پرداختیم. ۴ تیمی که دو تیم از میانشان سقوط خواهد کرد.

جنگ چهار جانبه بقا؛ بپا یه وقت نیافتی!

فولاد خوزستان: اثری از مدعی سابق نیست

فولاد خوزستان بعد از سپاهان پرافتخارترین تیم غیر تهرانی لیگ برتر است که دو بار سابقه قهرمانی در مسابقات لیگ برتر را در کارنامه دارد و با جواد نکونام هم قهرمان جام حذفی شده است. ولی این تیم سابقاً مدعی و بازیکن ساز حالا به وضعیت نامناسبی رسیده که باید خودش را برای فرار از منقطه سقوط به آب و آتش بزند. فولاد از لحاظ امتیازی از سه تیم دیگر جلوتر است ولی اختلاف ۵ امتیازی هم می‌توان گفت اصلاً حاشیه امنی بری این تیم نیست، خصوصاً که آنها برخلاف سه تیم پایین‌تر از خودشان در ۵ بازی اخیر بردی نداشتند و نتایج ضعیف‌تری کسب کردند. آنها دو بازی دشوار با تیم‌های مدعی تراکتور و استقلال در پیش دارند و در هفته پایانی هم رقابت تعیین کننده‌ای با نساجی در پایین جدول خواهند داشت.

جنگ چهار جانبه بقا؛ بپا یه وقت نیافتی!


 استقلال خوزستان: آبی‌ها در منطقه سقوط

خالق عجیب‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر حالا برای چندمین بار در آستانه سوقط از سطح اول فوتبال ایران قرار دارد. آنها اخیراً بهتر از سایر تیم‌های در حال سقوط نتیجه گرفتند ولی این نتایج برای فرار از جمع تیم‌های پایین جدول کافی نبود. اگرچه فاصله سه امتیازی با دو تیم پایین‌تر روی کاغذ خیال آنها را فعلاً راحت می‌کند ولی این تیم هم به هیچ وجه از حاشیه امنی برخوردار نخواهد بود و اگر نتایج خوبی در ادامه کسب نکند ممکن است راهی لیگ دسته اول شود. استقلال خوزستان دیدارهای سختی در ادامه لیگ دارد. بازی در سیرجان با گل گهر و تقابل‌های دشوار با ملوان و سپاهانِ مدعی کسب سهمیه و بعد از آن بازی با پرسپولیسِ مدعی قهرمانی و مس رفسنجانی که این روزها اوج گرفته است. یک تقابل تعیین کننده هم در هفته ۲۷ لیگ برتر میان این تیم و نساجی در جریان است.

جنگ چهار جانبه بقا؛ بپا یه وقت نیافتی!


 صنعت نفت آبادان: اوضاع وخیم برزیلی‌های ایران

اتفاق تلخی است که فوتبال خوزستان که مهد فوتبال ایران محسوب می‌شود به شرایطی گرفتار شده که هر سه نماینده خودش را در شرایط سقوط می‌بیند. نفت آبادان که نسبت به دو تیم دیگر همشهری محبوب‌تر هم محسوب می‌شود وضعیت بدتری از فولاد و استقلال دارد و با 16 امتیاز و به لطف تفاضل گل بیشتر نسبت به نساجی در جایگاه 15 جدول 16 تیمی ایستاده است. اختلاف 3 امتیازی با استقلال خوزستان و 5 امتیازی با فولاد کار آنها را برای فرار از منطقه سقوط دشوار می‌کند و باید دید در ادامه چه نتایجی کسب خواهد شد. از تقابل این هفته آبادانی‌ها با پرسپولیس که عبور کنیم، دیدارهای صنعت نفت روی کاغذ سبک‌تر از استقلال و فولاد است و می‌توان این را یک پوئن و شانس برای بقای آنها در نظر گرفت. هرچند نتیجه در زمین مسابقه مشخص خواهد شد.

جنگ چهار جانبه بقا؛ بپا یه وقت نیافتی!


  نساجی مازندران: نماینده آسیایی و سقوط به لیگ یک

شاید باورش سخت باشد که نساجی مازندران تا همین چند ماه قبل به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرد و حالا در آستانه سقوط به دسته اول فوتبال ایران قرار دارد. نساجی علاوه بر اینکه از لحاظ جدولی نزدیک‌ترین تیم به منطقه سقوط است و رتبه انتهایی را به خودش اختصاص داده است، بازی‌های سخت‌تری هم نسبت به سایر رقبا دارد و کار شاگردان ساکت الهامی از این نظر برای ماندن بسیار دشوار است. آنها با تراکتور مدعی سهمیه و استقلال و پرسپولیس مدعی قهرمانی بازی دارند و این یعنی 3 بازی سخت در 7 بازی باقی مانده این تیم وجود خواهد داشت. اما یک ویژگی مثبت‌ هم در برنامه بازی‌های نساجی دیده می‌شود و آنهم تقابل با دو تیم رقیب فولاد و استقلال خوزستان است. اگر نساجی این دو بازی 6 امتیازی را بتواند با پیروزی به پایان برساند شانسش برای بقا تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

جنگ چهار جانبه بقا؛ بپا یه وقت نیافتی!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha