کد خبر 248166
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا در گفتگو با «حیات»:

قیمت سکه و طلا کاهشی شد/ فرار سکه بازان از بازار

قیمت سکه و طلا کاهشی شد/ فرار سکه بازان از بازار

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: شاهد کاهش قیمت سکه و طلا در بازار هستیم و خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد.

عبادالله محمدولی، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در  گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات با بیان اینکه خریداری در بازار سکه و طلا نیست، گفت: هرچند در ابتدای بازگشایی بازار در روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ شاهد افزایش اندک قیمت سکه و طلا در پی حمله ایران به اسرائیل بودیم، اما به مرور در میانه روز قیمت ها کاهشی شد. 

کاهش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: خوشبختانه بازار سکه و طلا در آرامش به‌ سر می‌برد و التهابی در بازار نیست.

به گفته محمدولی، در ۲۴ ساعت گذشته اونس طلا کاهش قیمت را تجربه کرد. قیمت‌ سکه و طلا در ساعات بعد از حمله ایران به اسرائیل، نسبت به اوج خود فاصله گرفته و با توجه به کاهش قیمت اونس طلا و قیمت دلار در داخل، شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا هستیم؛ به طوری که در آخرین معاملات روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ سکه ۸۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۲۹ هزار تومان نسبت به روز شنبه کاهش قیمت داشت.

تقاضای سکه به صفر رسید

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به رکود حاکم بر بازار سکه و طلا گفت:  خوشبختانه بازار  بسیار آرام و به دور از هرگونه التهاب است؛ البته شرایط رکود همچنان بر آن حاکم است و تقاضایی برای خرید سکه و مصنوعات طلا نیست.

محمدولی ادامه داد: در آخرین معاملات، سکه تمام طرح جدید با ۸۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قیمت نیز با بهای ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز شنبه ۲۰۰ هزار تومان کاهش بها داشته است.  نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک ۲۰۰ هزار تومان نسبت به روز شنبه کاهش قیمت داشتند و به‌ترتیب در بازار روز یکشنبه ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۴۰۰ هزار تومان کاهش، در بازار امروز، هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت حباب سکه گفت: با توجه به کاهش قیمت طلا (و البته کاهش کمتر نسبت به سکه) حباب سکه نسبت به روز شنبه کمی افزایش داشته است. در حال حاضر هر قطعه سکه هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان دارای حباب است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha