کد خبر 247692
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵

اینترنت پر سرعت برای فضانوردان ایستگاه فضایی فراهم می‌شود

اینترنت پر سرعت برای فضانوردان ایستگاه فضایی فراهم می‌شود

قرار است نخستین ایستگاه فضایی خصوصی با پایانه لیزری استارلینک به مدار زمین ارسال شود تا اینترنت پر سرعت و با تاخیر اندک را برای خدمه فراهم کند.

به گزارش حیات؛ به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت کالیفرنیایی Vast مدعی شده Haven-1 نخستین ایستگاه فضایی خصوصی خواهد بود که با کمک موشک فالکون۹ به مدار زمین ارسال می شود.

این شرکت در هفته جاری اعلام کرد Haven-1نخستین ایستگاه فضایی تجاری مجهز به یک پایانه لیزری استارلینک خواهد بود. هنگام گردش ایستگاه فضایی Haven-1دور زمین چنین ابزاری اینترنت پر سرعت را برای خدمه فراهم می کند.

این توافقنامه جدید رابطه Vast و اسپیس ایکس را پر رنگ تر می کند. چند کارمند سابق اسپیس ایکس در این شرکت فعالیت می کنند.

مکس هاپوت مدیر ارشد اجرایی این شرکت درباره قابلیت های استارلینک برای Haven-1 می گوید: اگر قرار باشد اینترنت پر سرعت با تاخیر کم و به طور مداوم برای یک ایستگاه فضایی مستقر در مدار زمین تا ۲۰۲۵ میلادی فراهم باشد، استارلینک تنها گزینه است. ما تخمین می زنیم شبکه اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس و موقعیت برتر فناوری آن با گذر زمان پیشرفت کند. به همین دلیل است که خوشحالیم شانس همکاری با اسپیس ایکس را برای استقرار اولین اتصال لیزری آنها برای یک ایستگاه فضایی داریم.

پایانه لیزری استارلینک به Haven-1 متصل است و اینترنت پر سرعت و تاخیر کم را برای خدمه فراهم می کند. دوربین های خارجی و ابزارهای علمی نیز از ارتباط اینترنتی با تاخیر کم بهره می برند.

در حال حاضر ایستگاه فضایی بین المللی اینترنت با سرعت حدود ۶۰۰ مگابایت برثانیه را در اختیار دارد. این بدان معنا است که سرعت اینترنت Haven-1 از این رقم نیز بیشتر خواهد بود.

شبکه ماهواره ای استارلینک به ساکنان روی زمین کمک می کند تا به اینترنت دسترسی یابند. این سرویس برای مناطق جنگ زده مانند اوکراین نیز فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha