کد خبر 247253
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

اخاذی ۲هزار دلاری از جوانان جویای کار

اخاذی ۲هزار دلاری از جوانان جویای کار

۱۵ عضو یک شرکت هرمی که با گروگان گرفتن و ضرب و جرح جوانان جویای کار از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛  چند روز قبل مرد جوانی به اداره یازدهم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت: چند ماه قبل، خواهرزاده‌ام که ۱۹ سال سن دارد به قصد کاریابی، در فضای مجازی آگهی استخدام در یک شرکت را مشاهده کرد؛ پس از تماس‌های مکرر برای گزینش و استخدام به تهران آمد. یک روز از شرکت تماس گرفتند و مدعی شدند که خواهرزاده‌ام را مورد ضرب و جرح قرار داده اند و با تهدید به قتل وی در ازای آزادی‌اش ۲۰۰۰ دلار ارز درخواست کردند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: پس از این شکایت تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، چند مرد با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت «هیونت» به عنوان کاریابی در شرکت‌های معتبر، جوانان را اغفال و جذب کرده و سپس با جلب اعتماد این فرد، از خانواده آنها مبالغی اخاذی می‌کنند. بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهمان را در شهر ملارد استان تهران شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه متهمان در یک عملیات منسجم دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی مورد تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر حبس غیرقانونی با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت هیونت اعتراف کردند.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه در مخفیگاه متهمان موردنظر ۹ نفر از اتباع کشور همسایه نیز پیدا شدند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی اعضای این باند ۱۵ نفره دستگیر شدند و متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان دیگر در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha