کد خبر 239497
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

نشست خبری «باغ کیانوش» برگزار شد/ هیچ برنامه ای برای نوجوانان وجود ندارد

نشست خبری «باغ کیانوش» برگزار شد/ هیچ برنامه ای برای نوجوانان وجود ندارد

نشست خبری «باغ کیانوش» با حضور عوامل و بازیگران فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست خبری فیلم سینمایی «باغ کیانوش» با حضور رضا کشاورز حداد (نویسنده و کارگردان)، محمدجواد موحد (تهیه کننده)، محمد گودرزی (مجری طرح)، سیاوش کردجان (تدوینگر)، محمدعبدی (طراح جلوه‌های ویژه کامپیوتری)، میلاد محمدی (طراح و کارگردان انیمیشن)، حسین بشاش بافکر (صدابردار) و عباس جمشیدی‌فر و مجید پتکی برگزار شد.

محمدجواد موحد تهیه کننده باغ کیانوش گفت: همیشه فیلم دیدن در این سالن سخت و لذت بخش است و امیدوارم حاصل تلاش چند ماهه ما مورد توجه قرار گیرد باشگاه فیلم سوره از سال ۹۳ فعالیت خود را شروع کرده است و سعی کرده مسیری را برای افراد فراهم کرده تا به فیلم کوتاه و بعد فیلم سینمایی برسند.

وی ادامه داد: سال ۹۸ آقای کشاورز به مجموعه سوره آمده و بعد از آن تصمیم گرفتیم از ایشان بعنوان کارگردانی برای کودک و نوجوان موثر خواهد بود. ما بعد از مطالعه کتاب باغ کیانوش آن را به طرح تبدیل کردیم و سعی کردیم جوانب درست آن برای نوجوان فراهم شود. در نهایت تابستان امسال پیش تولید با تیمی درجه یک شروع شد و نهایت به آنچه رسیدیم که روی پرده دیدیم.

کشاورز کارگردان اثر ادامه داد: من روی متن سریالی کار میکردم و در آنجا آقای موحد کتاب را به من پیشنهاد داد و آنجا خط داستانی پیدا کرد که ظرفیت قصه گویی در این ژانر را داشت. قصه ای که در فضای نوجوانی و دهه شصتی می‌گذشت و یک داستان واقعی نیز در آن وجود داشت. من بسیاری از رمانهای ایرانی که می‌خوانم در آن ظرفیت اقتباس را می‌بینیم اما هیچکدام ژانر کاری من نبوده است. درباره کتاب باغ کیانوش خط اصلی قصه را پیش گرفته و سعی کردم به مخاطب امروزی نوجوان نزدیک کنم.

موحد گفت: این کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری است و زمانی که با نویسنده کتاب صحبت کردیم ایشان به ما برای کار کمک کردند. این محصول کارگردان و تهیه کننده کار اولی داشت. از سازمان سوره ، حوزه هنری و کانون پرورش فکری ممنونم.

عباس جمشیدی فر بازیگر باغ کیانوش ادامه داد: یکی از دغدغه های من کارهای کودک و نوجوان است از زمانی که تیاتر مار میکردم ۸۰۰ تیاتر کودک و نوجوان روی صحنه رفتم و این حوزه برایم خیلی مهم است. متاسفانه در رابطه با بحث نوجوانان هیچ برنامه ریزی نداریم و فقط یک مسیله مرا تشویق کرد که در این نقش بازی کنم. بیشترین جذابیت این نقش برای من غلبه بر ترسهایمان است. ما باید از نوجوانی برای جوانان آینده برنامه ریزی کنیم و امیدواریم از این کارها استقبال شود و تماشاگران به حساب بازیگران آن کار را ببینند.

پتکی بازیگر نقش خلبان عراقی در فیلم گفت: در واقع نوجوان نیز دغدغه من هستند و نمونه بارز نوجوان امروزی را در بازی کودکان و نوجوانان همین فیلم را دیدیم.به عقیده من این اثر در دهه اخیر بسیار فاخر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha