کد خبر 239406
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

نام‌گذاری ۷۵۰۰ نوزاد با نام محمد (ص) در سیستان و بلوچستان

نام‌گذاری ۷۵۰۰ نوزاد با نام محمد (ص) در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان از نام‌گذاری بیش از ۷۵۰۰ نوزاد با نام پیامبر مکرم اسلام(ص) در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی رحمتی  با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ، از ابتدای سال تاکنون 75 هزار و 388 ولادت در استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که از این تعداد 38 هزار و 730 پسر و 36 هزار و 658 دختر بوده است و بیش از هفت هزار و 500 نوزاد پسر در استان سیستان و بلوچستان با نام پیامبر مکرم اسلام(ص) و القاب ایشان نام‌گذاری شده‌اند.

وی بیان کرد: نام‌گذاری فرزندان با اسامی پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) باعث ایجاد یک رابطه قلبی و درونی نزدیک با اهل بیت خواهد شد و رسول مکرم اسلام(ص) یکی از حقوق اصلی و مهم فرزند بر پدر و مادر را انتخاب نام نیکو بر شمرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و این محبت و دلباختگی و ارتباط قلبی مردم در استان سیستان و بلوچستان با ائمه اطهار علیهم السلام از گذشته تاکنون بوده است به گونه ای که نام محمد و فاطمه همواره در صدر نامگذاری فرزندان این استان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha