کد خبر 238669
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

محمدرضا مهدوی در گفتگو با «حیات»:

با نمایش نیمه دوم مقابل ژاپن قهرمان می‌شویم/ همین امروز قرارداد قلعه‌نویی را تمدید کنید

با نمایش نیمه دوم مقابل ژاپن قهرمان می‌شویم/ همین امروز قرارداد قلعه‌نویی را تمدید کنید

پیشکسوت فوتبال به تحسین نمایش تیم ملی در نیمه دوم بازی با ژاپن پرداخت.

محمدرضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن اظهار کرد: من از این دیدار واقعاً لذت بردم و به این تیم و این بچه‌ها افتخار کردم. خصوصاً نمایشی که در نیمه دوم نشان دادیم کم نقص و کم نظیر بود و باید بابت چنین نمایشی به خودمان ببالیم، چرا که نشان دادیم ایرانی هر کاری بخواهد در توانش هست و می‌تواند انجام دهد. این بازی یک ریکاوری روحی هم برای ملی‌پوشان و هم برای منتقدین و دلسوزانی بود که از عملکرد تیم ملی در برخی از بازی‌ها مثل هنگ کنگ دلسرد شده بودند و لب به انتقاد و گلایه گشوده بودند و می‌توان گفت نیمه دوم بازی با ژاپن همه ویژگی‌های منفی را یک جا شست و برد.

وی افزود: اصلاً نمی‌خواهم این بازی را از لحاظ فنی تحلیل کنم ولی در همه زمینه‌ها ما برتری خودمان را به ژاپن دیکته کردیم. در نیمه اول اشتباهاتی داشتیم و تمرکز کافی را در بچه‌ها ندیدم و کمی هم ترس از نام ژاپن در تیم دیده می‌شد ولی رفته رفته اوضاع بهتر شد و گل اول هم یک شوک روحی به تیم وارد کرد و از آنجا به بعد موتور ما روشن شد. هم در فضا سازی و هم در پاسکاری و انتقال به موقع توپ و هم در هارمونی تیمی نمایش کم نقصی از دقیقه ۳۵-۴۰ بازی تا پایان نشان دادیم و مزد برتری خودمان را هم گرفتیم.

پیشکسوت فوتبال در تمجید از بازیکنان ادامه داد: بازیکنان ما بیشتر از ۹۰ دقیقه بدون تعویض بازی کردند و دوندگی کردن و از هیچ کورسی جا نماندند. در طول ۹۰ دقیقه تنها یک اشتباه داشتیم که منجر به گلزنی حریف شد و به جز آن هیچ اشتباه دیگری نداشتیم. از مسئولان تیم ملی می‌خواهم GPS بازیکنان و میزان دوندگی‌شان در این بازی را منتشر کنند و در فضای مجازی وایرال کنند تا بدانیم چرا باید به این بچه‌ها و این بازیکنان افتخار کنیم. به نظرم ما باید تک تک این بچه‌ها را روی دوشمان در سطح شهر بچرخانیم چرا که باعث سربلندی یک کشور و خوشحالی مردمش شدند.

مهدوی در رابطه با تغییر سیستم ایران در این بازی هم گفت: این هم از ویژگی‌های مثبت تیم ماست. شما در تیم باشگاهی می‌توانید در طول فصل تغییر سیستم و تغییر روش دهید ولی در تیم ملی به دلیل محدودیت زمان و بازی‌ها این اتفاق کمتر رخ می‌دهد. این پتانسیل تیم ماست که به این سرعت تغییر روش دادیم و خوب هم بازی کردیم. حالا اتفاقاً من پیشنهادم این است که در بازی با قطر ۳-۳-۴ را هم امتحان کنیم چرا که ابزار این روش بازی را هم در اختیار داریم و با استفاده از تعداد زیادی از نفرات در خط حمله می‌توانیم حریف را زودتر به تسلیم وادار کنیم.

وی افزود: قطر مقابل ما همه چیز دارد، استادیوم، سکو، داور، پلیس، AFC، FIFA و... همه پشت میزبان مسابقات هستند ولی ما نشان دادیم از الان یک پای فینال هستیم و ایران و کره را از الان در فینال می‌بینم. مگر اینکه اتفاقات فوتبالی مثل بازی با سوریه جریان را تغییر دهد و یک اخراجی یا پنالتی بدهیم و کارمان خراب شود. کلید این بازی رسیدن به یک گل زودهنگام است چرا که قطر وقتی گل بخورد مجبور است بالا بازی کند و فرصت زدن گل‌های بعدی را هم خواهیم داشت. دقیقاً مثل همان اتفاقی که در بازی با فلسطین رقم زدیم و اگر خودمان باشیم می‌توانیم حتی با اختلاف گل قطر را ببریم. در فینال هم مقابل کره با نمایش نیمه دوم مقابل ژاپن کاملاً برتری خودمان را به حریف دیکته خواهیم کرد.

مهدوی با در پایان عنوان کرد: از بازی امید ابراهیمی لذت بردم و او در کنار سایر ملی‌پوشان روز کم نقصی داشت و فقط یک اشتباه در طول ۹۰ دقیقه داشت و در سایر دقایق خیلی عالی بازی کرد. یادم است قبل از شروع مسابقات به سن بالای او و دعوت شدنش ایراد می‌گرفتند ولی نشان داد شایستگی‌اش را دارد. ضمن اینکه همان موقع هم گفتم ما در صورتی می‌توانیم از قلعه‌نویی انتظار جوانگرایی داشته باشیم که با او قراداد 5 ساله ببندیم و حمایتش کنیم. قرارداد قلعه‌نویی تا پایان جام ملت‌هاست و به نظرم همین امروز باید آن را تمدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha