کد خبر 234257
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

رفع کمبود مقطعی گروه خونی o منفی /هیچ گروه خونی در کرمان کمبود نداریم

رفع کمبود مقطعی گروه خونی o منفی /هیچ گروه خونی در کرمان کمبود نداریم

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشور گفت: میزان ذخایر خونی کشور و به خصوص کرمان بین ۹ تا ۱۰ روز است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ فردین بلوچی معاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر میزان ذخایر خونی در سراسر کشور نداریم. با توحه به فصل سرما، اهدای خون باید به صورت مستمر انجام شود.
وی بیان کرد: ذخایر خونی کشور بین ۹ تا ۱۰ روز است و با توجه به فصل سرما نیاز بیماراستان ها و مراکز درمانی به طور کامل تامین می شود و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بلوچی با اشاره به کمبود مقطعی گروه خونی o منفی ادامه داد: گروه خونی o منفی یک گروه دهنده بوده که به همه افراد قابلیت تزریق دارد. با بروز حادثه تروریستی و غم بار، همکاران در موارد اورژانسی بلافاصله گروه خونی o منفی را تزریق کرده تا زمان را از دست ندهند، به همین دلیل دیشب به صورت مقطعی این گروه خونی دچار کمبود شده بود.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشورمعاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشور اضافه کرد: در همان دیشب گروه خونی o منفی از استان های مجاور تامین شده است و مردم نوع دوست با مشارکت بالای خودشان تا پاسی از شب مشغول به اهدای خون خود بوده اند. استان کرمان یکی از مناطق خوب از لحاظ ذخایر خونی است و قبل از این حادثه غمبار نیز میزان ذخایر اش حدود ۹ روز است.
وی گفت: الان هیچ مشکلی در زمینه نیاز به گروه های خونی در سراسر کشور به خصوص کرمان نداریم و نیاز بیمارستان ها به خون تامین شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha