کد خبر 225647
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

دهقانی فیروزآبادی:

پیگیر مشکل استارتاپ ها در کارخانه نوآوری آزادی هستیم

پیگیر مشکل استارتاپ ها در کارخانه نوآوری آزادی هستیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مورد مساله تخلیه کارخانه نوآوری آزادی گفت: پیگیر این مساله هستیم و انشالله در آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی در سومین روز از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو در جمع خبرنگاران گفت: تجربه ۲۰ ساله کسب شده ازسوی ستاد نانو، سرمایه بسیار بزرگی است که لازم است این ستاد با برنامه ریزی و پیگیری دقیق در راستای تجاری سازی محصولات دانش بنیان به کار گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به رونمایی ۱۱ محصول دانش بنیان در حوزه نانو در حاشیه نمایشگاه ادامه داد: صنعت نانو در کشور در حال شکل گرفتن به عنوان یک صنعت جدی است و به عنوان یک صنعت قدرتمندکننده توان کشور در تعاملات بین المللی است.

دهقانی فیروزآبادی همچنین در مورد موضوع تخلیه کارخانه نوآوری آزادی گفت: پیگیر این مساله هستیم و به زودی خبرهای خوبی خواهیم داشت.

سرمایه گذاری در علم و فناوری از نان شب واجب تر است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: سرمایه گذاری در علم و فناوری از نان شب واجب تر است. مسئولان دستگاه های اجرایی کشور باید درک کنند که علم و فناوری همانند بذری است که دیر میوه می دهد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: یکی از نقدهای جدی در حوزه فناوری این است که چقدر کشورهای دیگر از علم تولیدشده در ایران استفاده می کنند؟ با توجه به اینکه به جِرم کافی از شرکت ها و دانشمندان و تولیدکنندگان علم در ایران رسیده ایم، سیاست جدی ستاد نانو بحث تجاری سازی، تولید فناوری از علوم و کاربردی ساختن این علوم است. برای رسیدن به این هدف، ستاد نانو تلاش می کند بازار این شرکت ها را در عرصه بین المللی توسعه دهد. 

جهش فناورانه در همه حوزه ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در ادامه به رونمایی از چندین محصول نانو اشاره کرد و گفت: این محصولات با تکنولوژی بالا که با استفاده از فناوری نانو ایجاد شده اند، به صنعت و مشتری تحویل داده شده است.

دهقانی با اشاره به امضای چند قرارداد تجاری سازی محصولات نانویی گفت: صنعت نانو در کشور به عنوان یک صنعت جدی در حال شکل گیری است؛ این حوزه به عنوان یکی از صنایع قدرتمند کشور در تعاملات بین المللی نقش بازی می کند.

معاون علمی رییس جمهور افزود: خدارا شکر می کنیم که پس از دو دهه تلاش جدی در حوزه توسعه فناوری و دانش نانو، ستاد نانو به طور گسترده در همه عرصه های زندگی از جمله غذا ساختمان و … و حوزه های رو به آینده قدم برمی دارد. ستاد نانو با پیگیری که برای تجاری سازی و حمایت از این فناوری اقدام می کند در واقع چرخه این عرصه را کامل کند.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو از صبح روز شنبه ۱۳ آبان ماه با حضور بیش از ۹۰ شرکت فعال در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرده است و تا روز سه‌شنبه، ۱۶ آبان ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha