کد خبر 223132
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

«حیات» از شانزدهمین روز عملیات طوفان الاقصی گزارش می دهد؛

سیدحسن نصرالله وارد میدان شد/ اعلام شرایط بحرانی غزه از سوی سازمان ملل

سیدحسن نصرالله وارد میدان شد/ اعلام شرایط بحرانی غزه از سوی سازمان ملل

فلسطین در حالی شانزدهمین روز را پشت سر می‌گذارد که سید حسن نصرالله وارد میدان نبرد شده و تداوم تبادل آتش در جبهه شمال، میان ارتش اشغالگر و مقاومت لبنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ در روزهای که هنوز رسانه ها، احزاب و جریانات سیاسی در جهان نتوانستند بمباران بیمارستان المعمدانی و کلیسای مسیحی آرتدوکس را فراموش کنند، تحولات در فلسطین ادامه داشته و به گونه‌ای دیگر خود را نمایان کرده است. بازگشایی چند ساعته گذرگاه رفح و ورود ۲۰ کامیون محموله وسایل پزشکی و غذایی از سوی کشورهای مختلف، برگزاری کنفرانس سران صلح قاهره که به دلیل تفاوت نظر ها نسبت به عملیات طوفان الاقصی، بدون هیچ گزارشی خاتمه یافت و همچنین تداوم تبادل آتش در جبهه شمال میان ارتش اشغالگر و مقاومت لبنان جز مهمترین اتفاقات این روزهای فلسطین بود.

با توجه به اینکه لبنان اولین کشوری بود که به طور آشکار از نیروهای مقاومت حمایت کرد امروز «حسن فضل الله، عضو فراکسیون وفا به مقاومت در پارلمان لبنان وابسته به حزب الله در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان لحظه به لحظه تحولات مربوط به درگیری‌ها در جنوب لبنان و نوار غزه را زیر نظر دارد.

وی در ادامه افزود: دبیرکل حزب الله لبنان به همراه فرماندهان میدانی بر اداره نبرد با دشمن صهیونیستی نظارت دارد. من پیام سید حسن نصرالله را خطاب به خانواده‌های شهدا مبنی بر اینکه تمام شهدا مانند فرزندان ایشان هستند ابلاغ کردم.

حسن فضل الله تصریح کرد: عدم سخنرانی سید حسن نصرالله به مدیریت این نبرد مربوط می‌شود و زمانی که احساس شود سخنرانی برای مدیریت نبرد ضروری است این امر محقق می‌شود».

با توجه به اینکه مردم سراسر جهان و اکثر مقامات آزادیخواه خواستار توقف جنگ در غزه هستند اما آمریکا در کنار اعزام تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل همه تلاششان را می کنند تا از شکست رژیم صهیونیستی جلوگیری کند. از سوی دیگر بعد از رد قطعنامه پیشنهادی برزیل به عنوان ریاست سازمان و همچنین رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، اینبار آمریکا بیکار ننشست و پیش نویس قطعنامه ای را تدوین کرده تا قاطعیت خود در حمایت از رژیم صهیونیستی را اعلام کند.

هرچند این روزها خبری از آتش بس در غزه نیست، اما نهادهای سازمان ملل از جمله برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کردند «ما خواستار آتش‌بس، همراه با دسترسی فوری و نامحدود بشردوستانه در سراسر غزه هستیم تا فعالان بشردوستانه بتوانند به غیرنظامیان نیازمند کمک کنند، جان‌ها را نجات دهند و از رنج بیشتر انسانی جلوگیری کنند.

شرایط در فلسطین به قدری حاد است که آنروا؛ آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی است شرایط را فوق بحرانی توصیف کرده و از حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی به مناطق پر تردد مانند بازارها، بیمارستان‌ها و نانوایی ها خبر داده است.

فلسطین در حالی شانزدهمین روز را سپری کرد که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه داشته و آمار شهدا تا به امروز به ۴۶۵۱ نفر افزایش یافته که از این تعداد ۱۸۷ نفر سالخورده، ۱۰۲۳ نفر زن، ۱۸۷۳ نفر کودک هستند و طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین تعداد مجروحین به ۱۴۲۴۵ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha