کد خبر 222092
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

گزارش«حیات» از دو روز اخیر عملیات «طوفان الاقصی»؛

وعده ها عملی نشد؛ گذرگاه رفح همچنان مسدود است

وعده ها عملی نشد؛ گذرگاه رفح همچنان مسدود است

در دو روز اخیر عملیات «طوفان الاقصی» 2750 فلسطینی شهید و 9700 نفر زخمی شده‌اند، هرچند در روز گذشته خبرها حاکی از آن بود که مصر با آمریکا و اسرائیل به توافق رسید تا گذرگاه رفح را برای ارسال کمک های بشردوستانه باز کند اما همچنان این گذرگاه بسته مانده و هیچ کمکی تاکنون به دست مردم فلسطین نرسیده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ در نهمین روز از عملیات «طوفان الاقصی»، رژیم صهیونیستی در مقابله با پیروزی نیروهای مقاومت به صورت جنون آمیزی مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های که آوارگان در آن تجمع داشتند را بمباران هوایی کرد که متاسفانه تاکنون حدود 2330 نفر که متشکل از زنان و کودکان هستند به شهادت رسیده است.

عملیات طوفان الاقصی آنقدر سنگین بود که رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته آن را متوقف کند و با توجه به اینکه حملات این رژیم به مکان های غیر نظامی به دفعات صورت گرفت اما هنوز در اجرای نقشه شوم خود برای تخلیه غزه، ناتوان بوده است.

رژیم صهیونیستی به دنبال تخلیه شهر و آوارگی مردم فلسطین است تا آنجا را به شهر سوخته تبدیل کند ولی هنوز نیروهای مقاومت و مردم در این شهر حضور دارند و با نیروهای رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی تا کنون با بمباران هوایی و حملات زمینی خود قریب به 9402 فلسطینی را مجروح کرده است به گونه‌ای که دکتر محمد سلیمه مدیر بیمارستان الشفا در غزه از شرایط غم انگیز این فاجعه انسانی خبر داد و گفت: تمام تخت های بیمارستان مملو از مجروح شده و کار به مرحله ای ارجحیت قائل شدن بین مجروحان رسیده است.

بر اساس این گزارش از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تا به امروز حدود 286 افسر و سرباز از اشغالگران قدس کشته شده و آمار کلی کشته و زخمی‌های این رژیم به حدود 4826 نفر رسیده است که از این تعداد 1300 کشته و 3526 نفر زخمی شده‌اند که وضعیت 30 نفر از آنان وخیم است.

در روزهای که نتانیاهو در حال رایزنی با مقامات آمریکای است؛ وزیر خارجه این کشور به منطقه سفر و با محمد بن سلمان دیدار کرده است. این در حالی‌ست که امیر عبداللهیان شب گذشته با اسماعیل هنیه در خصوص تحولات منطقه بخصوص فلسطین به گفتگو نشست. 

بعد از این نشست بود که وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که اگر جنایت اسرائیل به پایان نرسد، حزب الله سناریوهایی را طراحی کرده که نقشه سرزمین‌های اشغالی را برای همیشه تغییر خواهد داد.

بعد از ظهر یکشنبه چندین موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد که در پی این حملات، آژیرهای خطر در همه شهرک‌های صهیونیستی واقع در نزدیکی مرز لبنان به صدا درآمد. بیشتر این حملات به سمت الجلیل بوده است.

در پی حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی چندین موشک به شلومی و نهاریا در شمال فلسطین و مرزهای لبنان و یک موشک نیز از جنوب لبنان به سمت «حنیتا» شلیک شد.

بر این اساس در دهمین روز از عملیات «طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی در مقابل نیروهای مقاومت مستاصل مانده و با بمباران مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه موجب  شهادت 2750 و مجروح شدن 9700 فلسطینی شد. همچنین تعداد شهدای کرانه باختری نیز به 58 نفر رسید. از آغاز عملیات طوفان الاقصی 540 نفر به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده اند.

سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که ساکنان نوار غزه در حال حاضر از آب آلوده برای مصارف آشامیدنی استفاده می‌کنند و ما خواهان ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم.لذا  اگر اکنون سوخت به غزه منتقل نشود و آب آشامیدنی تأمین نشود، مردم غزه جان خواهند داد.

وی افزود: اوضاع انسانی به ویژه برای کودکان در غزه فاجعه بار است و بیش از ۷۰۰ کودک جان خود را در غزه از زمان حملات رژیم صهیونیستی از دست داده‌اند.

با توجه به اینکه در خبرهای روز اخیر اعلام شده بود که مصر با آمریکا و رژیم صهیونیستی به توافق رسیده است تا گذرگاه رفح را برای ارسال کمک های بشردوستانه باز نماید اما همچنان این گذرگاه بسته مانده و هیچ کمکی تا به اکنون به دست مردم فلسین نرسیده است. در این خصوص دفتر اطلاع رسانی فلسطین نیز از عدم هر گونه تماس برای باز شدن این گذرگاه از مقامات مصری خبر داده است. 

"فیلیپ لازارینی" کمیسر آژانس امداد و اقدام و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی نسبت به شرایط بحرانی غزه هشدار داده  و گفته بود که واقعیت امر این است که غزه درحال خفه شدن است و گویا جهانیان انسانیت خود را اکنون از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha