کد خبر 219424
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

زاکانی:

ماه آینده 50 دستگاه اتوبوس برقی به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد

ماه آینده 50 دستگاه اتوبوس برقی به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد

شهردار تهران گفت: همچنین سه هزار دستگاه اشاره شده هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده 50 دستگاه اتوبوس برقی به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد و بنا داریم در یک زمان بندی مشخص کم کم از بخش دیزلی و سوخت های فسیلی به سمت‌ اتوبوسهای برقی گام برداریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز شنبه ۸ مهرماه، آیین بهره برداری از طرح نوسازی حمل و نقل عمومی تهران در قالب هفتاد وچهارمین پویش امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران،محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران و شهردار منطقه ۴ برگزار شد.

علیرضا زاکانی در حاشیه بازدید از این اتوبوس ها و درجمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای دوره مدیریت شهری تاکنون 667 دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده اند که عمده این دستگاه ها اتوبوس هستند. همچنین از این تعداد دستگاه 237 دستگاه مربوط به شش ماهه ابتدای سال 1402 است و این روند نوسازی و بازسازی در شش ماهه دوم سال 1402 ادامه خواهد داشت.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت یک خط بازسازی برای اتوبوس ها، افزود: 150 دستگاه اتوبوس در شش ماهه ابتدای سال جاری بازسازی شده است و انشاالله این میزان تا پایان سال 1402 افزایش خواهد یافت.

زاکانی با اشاره به انعقاد قرارداد برای ورود اتوبوس ها و مینی بوسهای جدید به ناوگان حمل و نقل پایتخت، تاکید کرد: با توجه به تلاش صورت گرفته 3 هزار دستگاه قرارداد بسته است که از این 3 هزار دستگاه 500 دستگاه مینی بوس هستند.

وی تصریح کرد: انشاالله طی برنامه ریزی انجام شده اتوبوس ها و مینی بوس‌های اشاره شده(3 هزار دستگاه) طی امسال و سال اینده بهناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد.

شهردار تهران اشاره کرد: همچنین سه هزار دستگاه اشاره شده هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده 50 دستگاه اتوبوس برقی به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد و بنا داریم در یک زمان بندی مشخص کم کم از بخش دیزلی و سوخت های فسیلی به سمت‌ اتوبوس های برقی گام برداریم.

زاکانی همچنین به ورود اتوبوسهای سه کابین (متروباس) اشاره کرد و گفت: 4 دستگاه از این اتوبوس ها در گذشته فعال بودند اما به دلایلی در مدیریت دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و ما در این دوره از مدیریت شهری دو دستگاه از این اتوبوس ها را نوسازی ووارد چرخه حمل و نقل کردیم و انشاالله دو دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل و نقل خواهند شد.

وی از ورود 100 دستگاه اتوبوس سه کابین به چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: در همین ارتباط با یکی از شرکت های داخلی که با یک مجموعه خارجی مرتبط است تفاهم نامه ای امضا شده و انشاالله این اتوبوس ها نیز وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اتوبوس های قبلی یورو5 نبودند اما اتوبوس های جدید با استانداردها وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد،گفت: تمام اتوبوسها در یک فرایند پلاک گذاری و بنا داریم هر ماه تعدادی از این اتوبوسها وارد چرخه حمل و نقل وخدمت رسانی کنیم.

زاکانی همچنین در خصوص خطوط فعالیت اتوبوس های برقی در پایتخت نیز گفت: این اتوبوس ها در محور جمهوری به کار گرفته خواهدشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha