کد خبر 214439
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

معدنی پور در صحن شورا خبر داد؛

نامگذاری ۱۹ معبر شهری در تهران به نام شهدا

نامگذاری ۱۹ معبر شهری در تهران به نام شهدا

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران از تغییر نام ۱۹ معبر به نام شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی و مدافعان حرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در جریان برگزاری صد و هفتاد و چهارمین جلسه این شورا با اشاره به مصوبات بیست و چهارمین جلسه این کمیسیون که در تاریخ دهم مردادماه سال جاری برگزار شد، گفت: در این جلسه کمیسیون تغییر نام ۱۹ معبر به تایید رسید که تعدادی از آنها مربوط به منطقه ۲۱ و محله وردآورد است.

وی ادامه داد: همانطور که در جلسه قبل نیز توضیح داده شد محله وردآورد ۷۸ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که خانواده معزز این شهدا هنوز در این محله ساکن هستند و مزار تعداد زیادی از این شهدا در گلزار شهدای وردآورد است. از مجموع این شهدا برای ۲۷ شهید نامگذاری معابر صورت نگرفته است و از آنجا که شهرداری منطقه ۲۱ در نظر دارد یادواره‌ای را برای شهدای این محله برگزار کند لذا برای تغییر نام خیابان‌های محل اقدام شد که ۱۶ مورد در جلسه قبل به تصویب رسید و بقیه موارد دیگر در این جلسه ارائه خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: لازم به ذکر است که نامگذاری در این محله تا حدودی سخت بود چرا که معابر فاقد نام و جدیدالاحداث در این محله نداریم لذا معابری که دارای شماره بودند در اولویت تغییر قرار گرفت و نامگذاری شدند. همچنین بر اساس دستورالعمل نامگذاری خیابان‌هایی که دارای فراوانی بودند را نیز در دستور اقدام قرار دادیم. پیشنهادات ارائه شده با حضور شهردار منطقه ۲۱ در چند نوبت در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران  ادامه داد: کوچه صاحب الزمان (عج) واقع در وردآورد خیابان ولیعصر (عج) به نام شهید بزرگوار «سید محمد اسحاقی» نامگذاری می شود. این شهید بزرگوار پاسدار سپاه بودند که به منطقه جنگی اعزام شدند. اولین کتاب مستند در حوزه نبردهای جنگ ایران و عراق بر مبنای یادداشت‌های این شهید بزرگوار به رشته تحریر درآمد. ایشان در ثبت تاریخ جنگ و روزهای بزرگ ایثار مردم ایران نقش زیادی داشتند. این شهید بزرگوار در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید. ایشان از شهدای خبرنگار به حساب می‌آیند و درخواست نامگذاری از سوی مادر شهید بزرگوار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تغییر نام کوچه دوم در وردآورد واقع در خیابان امام خمینی (ره) به نام شهید «جعفر عباسپور باغان» صورت می گیرد. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و در سال ۶۱ در خرمشهر به شهادت رسید. این تغییر نام بنا به درخواست خانواده شهید انجام خواهد شد.

معدنی پور گفت: کوچه آزادی واقع در وردآورد خیابان امام حسین علیه السلام خیابان قمر بنی هاشم علیه السلام به نام شهید بزرگوار شهید «سعید صبور رستمی» نامگذاری می شود. این شهید بزرگوار در ۱۷ سالگی به صورت داوطلبانه به خدمت سربازی رفت و در سال ۶۷ در دهلران به شهادت رسید و نامگذاری بنا به درخواست خانواده شهید در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خاطر نشان کرد: کوچه آزادی واقع در وردآورد خیابان آیت الله طالقانی به نام شهید بزرگوار «حسن تقی خندابی» تغییر نام می یابد. این شهید بزرگوار در سن ۱۸ سالگی به عنوان سرباز ارتش عازم جبهه شد که در تاریخ ۲۳ خرداد ۶۸ در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسید. درخواست نامگذاری از طرف خانواده شهید به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: کوچه یکم واقع در وردآورد خیابان امام خمینی(ره) به نام شهید «حسین شعبانی» تغییر نام خواهد یافت. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و در سال ۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

معدنی پور بیان داشت: تغییر نام کوچه شریعتی واقع در وردآورد خیابان امام حسین(ع)  بن‌بست شریعتی به نام شهید «محمدرضا فرقانی» صورت خواهد گرفت. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و در سال ۶۴ در هورالعظیم به شهادت رسید. درخواست کننده برای تغییر نام خانواده شهید بودند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کوچه ولی عصر(عج) واقع در وردآورد خیابان شهید قرنی به نام شهید «مهدی مجیدی» نامگذاری می شود. این شهید بزرگوار پاسدار سپاه بودند که از همین ارگان به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند. وی در تاریخ ۱۲ خرداد ۶۴ در درگیری با اشرار به شهادت رسید و درخواست کننده برای تغییر نام معبر خانواده شهید می‌باشد.

وی ادامه داد: تغییر نام کوچه بنفشه واقع در وردآورد خیابان آیت الله طالقانی به نام شهید بزرگوار شهید «داوود شریفی» نیز در دستور کار قرار گرفته است. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و در ۲۰ بهمن ۶۴ در فاو به شهادت رسید. درخواست نامگذاری از سوی مادر شهید بوده است.

وی ادامه داد: تغییر نام کوچه ۸ متری یکم واقع در وردآورد بلوار اصلی به نام شهید «غلامرضا قربانی» پیشنهاد شد. این شهید بزرگوار پاسدار سپاه بوده و در تاریخ ۱۲ تیر ۶۵ در مهران به شهادت رسید. تغییر نام صورت گرفته بنا به درخواست خانواده این شهید بزرگوار بوده است.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران خاطر نشان کرد: تغییر نام کوچه توحید واقع در وردآورد خیابان امام حسین علیه السلام کوچه شهید کمانی به نام شهید «افراسیاب گلین امیری» صورت می گیرد. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۸ مهر ۶۵ به شهادت رسید و درخواست کننده این تغییر نام خانواده شهید بودند.

وی گفت: تغییر نام خیابان گلستانک واقع در کیلومتر ۱۸ بزرگراه حاج احمد متوسلیان به نام «شهدای مگا موتور» بنا به درخواست شرکت مگا موتور صورت می گیرد.

معدنی پور گفت: تغییر نام کوچه اردیبهشت واقع در منطقه 14 خیابان افراسیابی پایین‌تر از تقاطع ائمه اطهار(س) تغییر نام پیدا می‌کند به نام شهید «هادی محبی» که این شهید بزرگوار دانشجو بودند و در راه امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ ۲۱ آذر ۷۸ در تهران بر اثر اصابت چاقو توسط اشرار به شهادت رسیدند. درخواست کننده این نامگذاری پدر بزرگوار شهید هستند.

وی ادامه داد: کوچه متحدین واقع در منطقه ۱۴ سرآسیاب دولاب خیابان شهید داورزنی کوچه شهید بنی اسد تغییر نام پیدا می‌کند به نام شهید «سید محمد حسن میردوستی» که این شهید جز شهدای مدافع حرم است. وی در سال ۹۴ همزمان با تاسوعای حسینی در در سوریه به شهادت رسیدند و درخواست کننده تغییر نام مادر شهید هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تغییر نام کوچه تیر واقع در منطقه ۱۴ خیابان پیروزی خیابان پرستار جنوبی به نام شهید «محسن عباسی» در دستور کار قرار دارد. این شهید بزرگوار جز شهدای مدافع حرم هستند که در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در سوریه به شهادت رسیدند. درخواست کننده این تغییر نام مادر شهید هستند.

معدنی پور اذعان داشت: تغییر نام کوچه بامداد واقع در نبرد شمالی بلوار نبی اکرم(ص) میدان دوم ۱۰ متری مظفری به نام شهیدان «حسنعلی و رجبعلی شاکری» در دستور کار است. شهید حسنعلی شاکری به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۵ دی ۶۵ در شرهانی به شهادت رسید و شهید رجبعلی شاکری عنوان بسیجی به جبهه اعزام و وی نیز در تاریخ ۲۴ فروردین ۶۲ در شرهانی به شهادت رسید. درخواست کننده این تغییر نام مادر شهید بوده است.

وی گفت: تغییر نام کوچه شاهد 6 واقع در بلوار پاسدار گمنام بلوار قیام جنوبی در منطقه ۱۴ به نام شهید «علیرضا مشجری» با حفظ شماره در دستور کار است. این شهید بزرگوار در نیروی قدس سپاه در عراق و در ۲۰ خرداد ۹۷ در سلیمانیه عراق به شهادت رسید. درخواست کننده این نامگذاری پدر شهید هستند.

معدنی پور ادامه داد: کوچه پویش 3 واقع در بلوار ابوذر خیابان شهید ممی نژاد کوچه پویش در منطقه ۱۴ به نام شهید «حمید صبوری» نامگذاری می‌شود. این شهید مدافع حرم در نیروی قدس سپاه در عراق مشغول به خدمت بود که در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۷ در سلیمانیه عراق به شهادت رسید. درخواست کننده این نامگذاری نیز پدر شهید بودند.

وی گفت: میدان فاقد نامی واقع در منطقه ۱۴ اتوبان شهید ده حقی خیابان شهید میرهاشمی به نام شهید «احمد باجلانی» پیشنهاد شد که این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۲۹ آبان ۶۲ در عراق به شهادت رسید. درخواست کننده این نامگذاری خانواده شهید هستند.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران  در پایان گفت: کوچه اول واقع در میدان کلانتری خیابان شهید درودیان خیابان شهید زمردی به نام امیرِ شهید «حسین چلندری» نامگذاری می شود. امیر سرتیپ حسین چلندری به عنوان سرتیپ دوم ارتش به جبهه اعزام شدند و در تاریخ ۷ تیر ۶۴ از ناحیه نخاع مجروح گردیدند. ایشان در تاریخ ۲۷ تیر جانباز قطع نخاع شدند که بعد از گذشت ۳۴ سال از آغاز مجروحیت به شهادت رسیدند. درخواست کننده این نامگذاری والدین شهید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha