کد خبر 212045
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

تمدید استقرار پاتریوت‌های آلمان در خاک لهستان

تمدید استقرار پاتریوت‌های آلمان در خاک لهستان

وزارت دفاع آلمان در واکنش به گزارش رسانه‌ها اعلام کرد که سامانه‌های موشکی پاتریوت مستقر در لهستان تا پایان سال جاری در این کشور باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ رسانه های لهستانی روز چهارشنبه گزارش دادند این کشور تاییدیه‌ای از برلین دریافت کرده است که استقرار سامانه های پدافند هوایی پاتریوت آلمان در خاک لهستان تا پایان سال جاری تمدید می شود.

خبرگزاری دولتی لهستان PAP گزارش داد که وزارت دفاع لهستان مطلع شده است که سامانه‌های ضد هوایی پاتریوت آلمان دست کم تا پایان ۲۰۲۳ در جنوب شرقی لهستان باقی خواهد ماند.

گروه رسانه‌ای آلمانی فونکه (Funke) در اواخر ماه آوریل گزارش داده بود که برلین ظاهراً قصد دارد واحدهای پدافند هوایی پاتریوت خود را از مرزهای شرقی لهستان و اسلواکی در اوایل سال جاری میلادی پس از انقضای توافقنامه‌های مربوطه خارج کند.

وزارت دفاع آلمان این گزارش‌ها را رد کرد و گفت که این سامانه‌های موشکی برای حفاظت از مرزهای شرقی متحدان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مورد نیاز است.

پس از سقوط یک موشک اوکراینی در لهستان در نوامبر ۲۰۲۲ و کشته شدن ۲ نفر، برلین پیشنهاد استقرار سامانه‌های پاتریوت خود در ورشو را ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha