کد خبر 143043
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان

بیش از ۲ هزار تن از شهدای استان زنجان را قشر جوان تشکیل می دهد

بیش از ۲ هزار تن از شهدای استان زنجان را قشر جوان تشکیل می دهد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۲۴۴۳ نفر از شهدای استان زنجان را قشر جوانان تشکیل می دهند.

به گزارش حیات به نقل از خبرگزاری شبستان از زنجان، علی کاظمی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت میلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان گفت: شهیدان با الگو گرفتن از جوانان کربلا جان خود را فدا کرده و از جان و ناموس ملت دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه شهدای جوان استان زنجان بین رده سنی 15 الی 29 سال قرار دارند، بر ضرورت انتقال سیره شهدا به نسل جوان تاکید کرد و گفت: باید شهدای هشت سال مقدس را الگوی جوانان قرار داده و راه و روش شهدا را به جوانان یاد دهیم.

وی با بیان اینکه لازم است تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دادف گفت: این نهاد در راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت دستگاه های فرهنگی، تشکل های مذهبی و مراکز علمی در طول سال با اجرای برنامه های متنوع از قبیل برگزاری یادواره شهدا، برنامه های فرهنگی و ورزشی، شهدای آبروی محله رسالت خود در این زمینه را ایفا می کند.

به گفته کاظمی در سال جاری هم با اهتمام به فرامین رهبری در گام دوم انقلاب و تاسی از مکتب شهدا فرزندانی تربیت خواهیم کرد تا ادامه دهنده راه شهدا باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: 2443 نفر از شهدای استان زنجان را قشر جوانان تشکیل می دهند که قریب به 84 درصد از شهدای استان را شامل می شود.

برچسب‌ها