به گزارش حیات، در نشست هماندیشی با فعالان حوزه سواد و زیست فضای مجازی که در فضایی صمیمی و تخصصی و با همت «قرارگاه راهبری نهضت ملی سواد و زیست فضای مجازی» تشکیل شد، نتایج اولیه پروژه «سطح سنجی ملی سواد فضای مجازی» ارائه و فعالیتهای پژوهشی و میدانی انجامشده در سال ۱۴۰۴ در این زمینه تشریح شد.
در ادامه، فعالان و مجموعههای فعال در حوزه سواد و زیست فضای مجازی، ضمن معرفی دستاوردهای پیشین و جدید خود، پیرامون راهکارهای ارتقای سواد فضای مجازی -بهویژه برای خانوادهها، کودکان و نوجوانان- و همچنین موضوع ردهبندی سنی و محتوایی، به تبادلنظر پرداختند. از دیگر محورهای مورد تأکید در این جلسه میتوان به ضرورت برگزاری رویدادهای کلان در حوزه سواد رسانه ای و زیست فضای مجازی، ایجاد بسترهای تعاملات بینالمللی برای تبادل تجربیات، و ترویج میدانی مفاهیم سواد و زیست فضای مجازی در مدارس و دانشگاه های و فضای رسانه ای کشور اشاره کرد.
این نشست با حضور حجتالاسلام محمد مهدی تجریشی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی و نمایندگانی از انجمن و سمنهای علمی و دانشگاهی، اساتید دانشگاه، مدیران مؤسسات مردمی و خصوصی، اندیشکدهها، نمایندگان پژوهشگاههای مرتبط (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم)، صداوسیما، فعالان میکرورسانه، انسان رسانهها و صاحبنظران این حوزه برگزار و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مستمر اینگونه نشست ها در سال جاری انجام شد .
شایان ذکر است «برنامه جامع ترویج و ارتقای سواد فضای مجازی»، بیست و هشتمین اقدام کلان از سند راهبردی فضای مجازی کشور است که پس از تصویب نهایی در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور، توسط دکتر آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، به دستگاههای مربوط ابلاغ شده است.
انتهای پیام/
نظر شما