کد خبر 275032
۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۶

الگوها و مدل‌های باج‌گیری رسانه‌ای در جوامع مدرن

الگوها و مدل‌های باج‌گیری رسانه‌ای در جوامع مدرن

در پشت نقاب افشاگری، گاهی رسانه‌ها خود به ابزار باج‌گیری بدل می‌شوند؛ از وب‌سایت‌های زرد تا غول‌های خبری، پرونده‌هایی در جهان مدرن روایت‌گر سوءاستفاده سیستماتیک از قدرت رسانه‌ای‌ هستند.

به گزارش حیات، سید علی موسوی پژوهشگر رسانه درباره پرونده باج‌گیری سایت TheDirty.com یادداشتی را به نگارش درآورده است که در ادامه می‌آید:

۱- پرونده باج‌گیری سایت TheDirty.com

شرح ماجرا: TheDirty.com ، سایتی بود که کاربران می‌توانستند به دور از قواعد راستی آزمایی تصاویر یا اطلاعات افتراگونه درباره دیگران را به اشتراک بگذارند. به تدریج اهداف سودجویانه پشت صحنه این سایت نمایان شد. خبرنگاران مستقل اسناد و شواهدی را فاش کردند که حکایت از این داشت که مالک و مؤسس سایت از اهرم افشاگری برای کسب سود بهره می‌برد و در ازای حذف پست‌ها، درخواست پول می‌کرد یا پیشنهاد معامله می‌داد.

این مورد شکل کلاسیک «باج‌گیری از طریق انتشار محتوای زیان‌بار» است، و اگرچه این سایت در چارچوب آزادی بیان آمریکا فعالیت می‌کرد، اما در مواردی به صورت رسمی متهم به باج‌گیری شد.

منبع؛ مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha