به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ با واردات گسترده خودروهای برقی به ایران، یکی از سوالات متقاضیان این خودروها این است که اگر برق این خودروها در سفر یا محدودهای دور از ایستگاه شارژ تمام شد، چه باید کرد؟ حسن کریمی سنجری، مدیر پروژه برقیسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مورد توضیح میدهد.
هزینه ایجاد ایستگاه شارژ ثابت خودروی برقی
مدیر پروژه برقیسازی وزارت صمت در مورد جزئیات نصب ایستگاه شارژ خودروی برقی گفت: کار عمرانی، کابلکشی، خریداری دستگاه و... بخشی از زیرساختهایی است که برای نصب دو دستگاه ۶۰ کیلوواتی که جمعا ۱۲۰ کیلووات DC است، باید در نظر گرفته شود. در بسیاری از موقعیتهای مکانی، نصب این ایستگاهها در حال انجام است و در کنار آن، ایستگاه شارژ سیار خودروی برقی نیز در نظر گرفته شده است.
آخرین وضعیت راهاندازی امداد سوخت به خودروهای برقی
وی در مورد آخرین وضعیت راهاندازی شارژ سیار خودروی برقی در ایران گفت: اساسا شارژ سیار مفهومی است که برای کمک و امداد به خودروهای برقی که نتوانستهاند به نزدیکترین ایستگاه شارژ خود را برسانند یا پیشبینی درستی از مسافتی که میخواستند طی کنند، نکردند یا مسائلی مثل ترافیک و شرایط فعلی که هنوز زیرساخت شارژ در کشور به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده، کاربرد دارد.
شارژ سیار خودروهای برقی در ایران؛ چرا و چگونه؟
مدیر پروژه برقیسازی وزارت صمت با بیان اینکه با شارژ سیار، بخشی از این هزینهها کاهش خواهد یافت، گفت: در شارژ سیار، هزینهکرد و تعیین محل فیزیکی و کابلکشی و... وجود ندارد.
کریمی سنجری افزود: در شارژ سیار وجود یک مخزن ذخیره برق لازم است. به همین منظور، شرکت کرمان موتور، مخزنی با حجم ۱۲۰ کیلووات را در خودروهای پیکاپ تعبیه کرده و به خودروها و تاکسیهایی که احتمالا در نقطهای از شهر به دلیل اتمام باتری زمینگیر شدهاند، سرویس میدهد. این کار امداد سوخت برای خودروهای برقی است.
همچنین، شرکت مدیران خودرو نیز در حال تجهیز یکی از خودروهایش برای این کار است. بنابراین به طور قطع، همه خودروسازان به این سمت حرکت میکنند.
انتهای پیام/
نظر شما