کد خبر 256757
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس غیردولتی برای حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم

ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس غیردولتی برای حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: باید از ظرفیت مدارس غیردولتی به نحو مطلوب و در جهت حمایت از دانش‌آموزان در مناطق محروم استفاده کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: امیدواریم همگی بتوانیم تداوم بخش راه و منش اعتقادی شهدا باشیم و در جهت تحقق آرمان‌های والای آنها و انقلاب حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آموزش و پرورش تولیدکننده نیروی انسانی است و رسالت آن با سایر دستگاه‌ها متفاوت است، اظهار کرد: این نظریه در نگاه رئیس جمهور شهید به دستگاه تعلیم و تربیت کشور کاملا مشهود بود و در دوره پربرکت ریاست جمهوری ایشان نگاه ویژه‌ای هم در حوزه سخت افزاری و هم در حوزه نرم افزاری به آموزش و پرورش شد که نتایج مثبت آن در آینده کاملا روشن خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آنچه در سال‌های آینده باید بیش از هر چیز بر آن تمرکز کنیم توجه به کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس است، گفت: حرکت در مسیر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی از جمله این برنامه هاست که باید به شکل اساسی و پایدار دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای بزرگ با دشواری‌های بزرگ نیز همراه است، تصریح کرد: توجه به رویکردهای تربیتی و فرهنگی باید نقشه راه مدارس قرار گیرد و در این زمینه بدون فراهم نمودن بسترها و زیرساخت‌های لازم نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید چرا که امور فرهنگی و تربیتی مستلزم اقدامات بلندمدت و تاثیرگذار است و باید از برنامه‌های نمایشی و سطحی نگرانه پرهیز کرد.

محمودزاده همچنین گفت: تمامی تلاش متولیان تعلیم و تربیت بر این است که با استفاده از ظرفیت‌های مدارس غیردولتی، مدارس دولتی را تقویت کنیم و در راستای اجرایی سازی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha