کد خبر 256363
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱

لاهوتی به «حیات» خبر داد؛

موضوع تعطیلی شنبه‌ها کماکان در دستور کار است + فیلم

موضوع تعطیلی شنبه‌ها کماکان در دستور کار است + فیلم

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه تعطیلی شنبه‌ها ایراد گرفته و این ایراد را می‌توان با مذاکره و گفتگو برطرف کرد. 

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با تکلیف نهایی موضوع تعطیلی شنبه‌ها پس از رد شدن مصوبه مربوط به آن در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تعطیلی شنبه‌ به نظر من یک ضرورت است. البته در این مورد مسائلی وجود دارد؛ اما در صورت عدم تعطیلی شنبه‌ها عملا ارتباط اقتصاد کشورمان با اقتصاد جهانی چهار روز در هفته قطع خواهد بود.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر ما بخواهیم مشکلات اقتصادی کشورمان را حل کنیم، یکی راهکارهای آن این است که با تعطیلی شنبه ها حداقل یک روز از این فاصله چهار روزه‌ای که با اقتصاد دنیا داریم را کم کنیم. تصور من این است که این مجلس می‌تواند در این زمینه پای کار بیاید و با رفع اختلاف نظرها این مسئله را به سرانجام برساند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار حیات مبنی بر اینکه آیا موضوع مصوبه تعطیلی شنبه‌ها می‌تواند دوباره در دستور کار مجلس قرار بگیرد یا خیر گفت: درحال حاضر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراد گرفته است و این ایراد را می‌توان با مذاکره و گفتگو برطرف کرد. 

لاهوتی در پایان با تاکید بر اینکه تعطیلی شنبه‌ها به هیچ وجه خلاف قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور نیست، گفت: این مصوبه کماکان از دستورکار خارج نشده و مثل مصوباتی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد، ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه نیز مجددا در مجلس قابل طرح و قابل رفع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha