کد خبر 255136
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳

مسابقات استانی ترای اتلون در روستای پامنار شهیون دزفول برگزار شد

مسابقات استانی ترای اتلون در روستای پامنار شهیون دزفول برگزار شد

جشنواره استانی ترای اتلون(سه گانه) روز جمعه به مناسبت گرامیداشت روز دزفول و همچنین گسترش فعالیت‌های ورزشی در بخش‌های مختلف شهرستان دزفول برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ خادم علی تهذیبی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول روز جمعه در حاشیه این جشنواره ضمن گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول گفت: این جشنواره بنا بود توسط هیأت ترای اتلون شهرستان دزفول جمعه هفته گذشته و در روز چهارم خرداد برگزار شود که به دلیل حادثه بالگرد رئیس جمهور یک هفته به تعویق افتاد.

وی با اشاره به فراخوان صورت گرفته و ثبت نام حدود ۴۰ ورزشکار از شهرستان دزفول و دیگر شهرهای خوزستان افزود: این رشته به عنوان یک ورزش المپیکی و پر انرژی از اهمیت خاصی برخوردار است و شهرستان دزفول نیز در تمام بخش‌های چهارگانه امکان برگزاری چنین جشنواره هایی را دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول اظهارکرد: شهرستان دزفول با داشتن شرایط مطلوب میزبانی و آمادگی کامل برای اجرای جشنواره و مسابقه، آمادگی برای برگزاری مسابقات و اردوهای تیم ملی دارد.

امیر قنبرزاده رئیس هیأت ترای اتلون دزفول نیز ضمن تشکر از ورزشکاران، کادر فنی و اجرایی هیأت و همکاری خوب و بخشدار شهیون و دهیار روستای پامنار گفت: با توجه به نو پا بودن این هیأت در استان خوزستان و شهرستان دزفول، استقبال رضایت بخش بود و به گواه عوامل فنی و رئیس هیأت استان، شرایط جشنواره نیز از استاندارد خوب و مطلوب برخوردار بود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را علاوه بر مسابقه، معرفی و استعداد یابی دانست و افزود: نگاه هیأت، تمرکز زدایی فعالیت‌های ورزش از دزفول و مرکز شهرستان است از این رو این برنامه در بخش شهیون اجرا شد.

قنبرزاده اظهارکرد: به تدریج این برنامه‌ها در بخش‌های چهارگانه شهرستان ادامه خواهند یافت تا گام موثرتری در معرفی رشته، استعدادیابی و ایجاد شور و نشاط ورزشی برداشته شود.

وی افزود: رضا احمدی از شوش، محمد امین شاهین‌فر از دزفول و عبدالله بارستی از شوش در بخش مسابقه‌ای جشنواره به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند که به تمام شرکت کنندگان گواهی حضور تقدیم و نفرات اول تا پنجم نیز با اهدای حکم قهرمانی و جوایز نقدی قدردانی شد.

جشنواره ترای اتلون امروز جمعه با حضور مسوولان محلی و استانی و بیش از ۴۰ ورزشکار، کادر فنی و اجرایی، هلال احمر، نیروی انتظامی، تیم پزشکی هیأت و ناجیان غریق توسط هیأت ترای اتلون شهرستان دزفول با همکاری و مساعدت بخشداری شهیون و دهیاری پامنار برگزار شد.

این جشنواره بدین شکل برگزار شد که ابتدا ورزشکاران در دریاچه دز به رقابت شنا پرداختند و سپس خارج از دریاچه دوی استقامت داشتند.

گفتنی است؛ ترای‌اتلون یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه ورزش شنا، دوچرخه سواری و دویدن در پنج مرحله پی درپی در مسافت‌ها و محیط‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، منطقه انتقال اول، دوچرخه‌سواری، منطقه انتقال دوم و دویدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha